• FruNovember

Feedback på menyn? :)

Vi sitter och spånar på menyn,

och har nog bestämt oss för det här:

Förrätt:

Gubbrörspuck på kavring serveras med kalixlöjrom

Varmrätt:

Oxfilé med konjakssås, rostade palsternackor och potatisgratin

Efterrätt:

Chokladfondant med limemarinerade jordgubbar

Visst borde den gå hem hos de flesta? :)

(Vi har inga vegetarianer eller allergier i sällskapet givetvis)

• Svar på tråden Feedback på menyn? :)
  • daniiel

Jag klarar varken av gubbröra eller löjrom, så personligen skulle jag inte röra förrätten. Alla gillar ju olika dock, så det är säkerligen något som går hem hos många andra. Varmrätten och efterrätten lät väldigt gott tycker jag! Jag vill dock ha mitt kött väl genomstekt, inte alls rött och/eller blodigt, så om köttet var rött hade jag inte ätit det heller.. men det är ju återigen en smaksak :P Många gillar ju det :)

Det är ju alltid väldigt svårt att välja en meny som ska gå hem hos alla gäster, så jag tror att man helt enkelt får försöka utgå från något som brudparet själva tycker om och som man tror att många av gästerna kan uppskatta :) Det kommer säkerligen bli bra :)

• Chinchilli

Håller med daniiel ang för- och huvudrätten men hade gärna tagit efterrätten x 3 istället :D mumma...

• FruNovember

Tack för era svar- jag är helt med er angående köttet,

det ska vara well done- annars äter inte jag heller.. :)

Vi får hoppas att förrätten går ner iaf,

kan höra annars om kocken kan göra ett alternativ om någon inte klarar av den,

vi blir trots allt bara 23 stycken¨till middagen, och restaurangen kommer ha öppet

för övriga gäster i den andra matsalen, så det borde väl gå att ordna?

• daniiel

Om ni ska vara på restaurang och äta, så bör ju alla gäster kunna välja själva hur de vill ha köttet. Det är ju ett stort plus :) Och ja, det borde gå att ordna något alternativ till förrätten då kan jag tycka :)

• Flixon

Jag hade ätit allt, men kanske inte varit tokförtjust i förrätten... Men huvudrätten låter underbart god (och jag gillar rött kött Flört) och efterrätten låter också helt fantastisk!

• FruNovember

Det är så himla skönt att få höra åsikter om valen man står inför-

tack igen! :)

Jag ska höra efter ang förrätten, tror säkert att det går att lösa ett alternativ,

och som sagt- köttet lär var och en få beställa önskad färg på :P

• maxmamma

lät gott det där bara köttet inte är rött eller blodigt, men lätt rosa får det gärna vara Glad

vi ska ha halv billigt i vår meny, toast skagen till förrätt, stek med gratäng o nån form av grönsaker typ rostade o till efterrätt blir det maräng tårta som jag har bakat.

Svar på tråden Feedback på menyn? :)