Kan man ha ett andra bröllop?
Jag och min man har varit gifta i drygt tre år. När vi gifte oss kändes det som att vi bara hade varann. Jag gifte mig väldigt ung. Strax efter vårt bröllop flyttade vi till en annan stad där vi nu har ett "nytt" liv med nära vänner och bra ekonomi, fast jobb osv. Nu ångrar jag att vi inte väntade med att gifta oss tills vi hade pengarna till den där festen och bröllopsresan och kunde bjudit alla de vänner som vi nu har, men inte hade då.
Till exempel fick jag ingen möhippa för jag hade nästan inga vänner. Hade vi gift oss nu hade jag säkert blivit "hippad". Jag har en bästa vän som jag inte hade då. Töntigt att känna såhär, jag vet, bröllopet ska ju såklart handla om oss två, och inte alla faktorer runt omkring. Vi har ju varandra och nu har vi det och mycket mer.
Men en del av mig önskar som sagt att vi kunde ha fått fira vår dag med de vänner vi fått sedan vi flyttade, och jag funderar på att ha någon slags "fem år efter bröllopet" fest som såklart inte kan bli ett bröllop, utan mer nån slags kärleksfest. Men kan man verkligen göra något sådant? Ordna en stor fest igen, eller är bröllopet en once in a lifetime grej som aldrig kan återskapas?