• Anonym (Ledsen)

han tjatar och tjatar

Hej ! Jag har kommit i ett läge att jag känner att det inte är kul att planera bröllopet. Pappa tjatar om att ja måste gå ned i vikt. Jag kontrar med att titta på dig själv och hur du ser ut. Han kontrar med att han har all rätt att se ut som han gör men att ja inte ser fräsch ut . =( *tårar strilar* jag försöker bakna i honom att han inte ska klanka på mig men det gör han varje gång vi pratas vid. Enlogt honom är jag inte söt

• Svar på tråden han tjatar och tjatar
  • Anonym (Ledsen)

Nej nej. Jag mår kanon men just pappa tycker man ska va som en modell Säger man att man ätit hamburgae så säger han tänk på vad du äter. Sen så ska man äta ett salladsblad och träna 24h ... Funderar på att det bara är ja o sambon o hans föräldrar på bröllopet.

FruNovember skrev 2012-10-16 11:18:03 följande:
    Men herrejösses, det är ju helt absurt att ens prata vikt isf! Jag trodde att du led av sjuklig fetma, 5 kilo hit eller dit spelar väl ingen som helst roll!
  • FruNovember

Men seriöst! Han är faktiskt inte riktigt hundra när han håller på såhär... HAN kan själv välja att leva så som HAN vill. Men han har ingen som helst rätt att tala om för Dig hur Du ska leva Ditt liv.. Säg åt honom att han borde lära sig gränsdragning, för han verkar ha riktigt dålig koll på hur man beter sig! Om han mår dåligt över sin dotters näringsintag och motionsvanor så borde han vända blicken inåt och försöka reda ut vad han har för problem istället för att ta ut något på dig!

• Anonym (Ledsen)

Precis men att tala om det för honom är som att tala med en vägg... Han tar inte in det .. Man kan skrika och säga att ta mej fan håll käften och han ångrar sig för en stund. Sen går det en vecka och han är tillbaka på samma linje igen. Som tur är har ja en fantastisk m2b =)

FruNovember skrev 2012-10-16 11:39:17 följande:
    Men seriöst! Han är faktiskt inte riktigt hundra när han håller på såhär... HAN kan själv välja att leva så som HAN vill. Men han har ingen som helst rätt att tala om för Dig hur Du ska leva Ditt liv.. Säg åt honom att han borde lära sig gränsdragning, för han verkar ha riktigt dålig koll på hur man beter sig! Om han mår dåligt över sin dotters näringsintag och motionsvanor så borde han vända blicken inåt och försöka reda ut vad han har för problem istället för att ta ut något på dig!
  • Anonym (B)

Haha, vissa människor alltså... min pappa är likadan. Vaktar om min vikt hela tiden. Och jag är en strl 36:a!

Kommer ihåg på min födelsedag för ett par år sedan... Pappa ringde för att säga grattis, och frågade vad jag gjorde. "Äter pizza med mina kompisar", svarade jag. Varpå han säger, med mycket förebrående tonfall: "Ojdå. Det lät ju inte så nyttigt. Hur går det med träningen då?" ...på min födelsedag?! Fast jag får ju höra sånt resten av året också, så varför inte...

Varför håller de på så? Min pappas ideal verkar vara densamma som TS pappas; han har sagt att hans kvinnoideal är som de kvinnliga elitsimhopparna eller elitgymnasterna. Det är inte så konstigt att han påverkas av media i och för sig, han har hemskt låg självkänsla och är nog ganska lättpåverkad när det gäller sånt. Själv är han snudd på träningsnarkoman. Jag har slutat ta åt mig, tycker lite synd om honom istället.

• Anonym (Ledsen)

ja jag fattar inte rikigt varför dem gör så. Om det är för att dem har en skev syn på vad som är hälsosamt och inte. Va gnälla över en Pizza ? Urlöjligt då man fyller år klart man får fira då=)

Anonym (B) skrev 2012-10-16 11:52:33 följande:
    Haha, vissa människor alltså... min pappa är likadan. Vaktar om min vikt hela tiden. Och jag är en strl 36:a!

Kommer ihåg på min födelsedag för ett par år sedan... Pappa ringde för att säga grattis, och frågade vad jag gjorde. "Äter pizza med mina kompisar", svarade jag. Varpå han säger, med mycket förebrående tonfall: "Ojdå. Det lät ju inte så nyttigt. Hur går det med träningen då?" ...på min födelsedag?! Fast jag får ju höra sånt resten av året också, så varför inte...

Varför håller de på så? Min pappas ideal verkar vara densamma som TS pappas; han har sagt att hans kvinnoideal är som de kvinnliga elitsimhopparna eller elitgymnasterna. Det är inte så konstigt att han påverkas av media i och för sig, han har hemskt låg självkänsla och är nog ganska lättpåverkad när det gäller sånt. Själv är han snudd på träningsnarkoman. Jag har slutat ta åt mig, tycker lite synd om honom istället.
  • Aleksandra

Jag tycker att du ska gå ner i vikt om du själv vill. För ju mer någon tjatar på en så kommer man aldrig göra det. Är du nöjd med dig själv så skadu inte lyssna på din pappa. Jag vet detta eftersom jag har haft samma promblem själv. Men nu har jag tagit ta i min vikt för min egen skulleoch inte för att någon annan tycker att jag behöver.
    Massa kramar till dig

• frida o björn
    Chicita skrev 2012-10-16 11:20:22 följande:
    Då kan han ta dom där salladsbladen och stoppa någonstans där solen inte skiner och ställa sig på träningsmaskinen själv tycker jag {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Ledsen)

jo det kan ja med tycka men som sagt är det lätt att döma andra och inte titta på hur man själv ser ut=/

Chicita skrev 2012-10-16 11:20:22 följande:
    Då kan han ta dom där salladsbladen och stoppa någonstans där solen inte skiner och ställa sig på träningsmaskinen själv tycker jag {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym (Ledsen)

Japp jag ska försöka gå ned ett par kilo iaf ska börja simma nu denna månaden och sen ska ja cykla lite med;) Ursch va ja gruvar mig för att prova klänning. Jag kanske blir nöjd men sen så ska ja ju va "vacker" för dem som är med också:)

Aleksandra skrev 2012-10-16 12:15:40 följande:
    Jag tycker att du ska gå ner i vikt om du själv vill. För ju mer någon tjatar på en så kommer man aldrig göra det. Är du nöjd med dig själv så skadu inte lyssna på din pappa. Jag vet detta eftersom jag har haft samma promblem själv. Men nu har jag tagit ta i min vikt för min egen skulleoch inte för att någon annan tycker att jag behöver.
    Massa kramar till dig
  • Chicita
    Alla brudar är vackra på sin dag, oavsett storlek och klänningsmodell.

Skönheten kommer från det strålande leende och glittret i ögonen som man inte verkar kunna få bort även om man försöker. 
Svar på tråden han tjatar och tjatar