Inlägg från: Anonym (måste man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (måste man)

Måste ja bjuda mina föräldrar

Jag bjöd mina föräldrar till vårt enkla brodgerliga bröllop. Men nu har jag kommit till en punkt där jag börjar tveka på om dem ska få komma alls. Jag får aldrig höra va fin du är eller va vacker du är va bra du gör de som ska börja simma. Det enda ja hör är "gå ned i vikt tjockis" hur mkt har du gått ned igentligen. "du är inte söt "

Jag undrar om jag måste hålla mitt löfte eller om man helt enkelt kan säga att vi vill bara vara vi 2... Allt dem säger gör mig så ledsen. Detta har pågått sen tonåren.

• Svar på tråden Måste ja bjuda mina föräldrar
  • Anonym (måste man)

Japp det är samma =) Ja joo klart att ja funderar på det. Men jag vet inte om ja anser att det är att ha en god relation då de enda man pratar om är hur mkt jag väger och hur ja äter och vad jag gör. Vi fudnerar på att bara ha en mysig middag ja o min man och hans föräldrar...

Chicita skrev 2012-10-16 11:18:51 följande:
    Antar att det är du som skrivit den andra tråden om vikt och föräldrar nu också. Och jag säger väl ungefär samma där som här.

Det finns bara några måsten:

1: Någon att gifta dig med
    2: godkänd hindersprövning
    3: godkänd vigselförrättare
    (4: ibland krävs det vittnen som inte alltid tillhandahålls av kyrka /kommun)

Så svaret är alltså: Nej, du måste inte hålla ditt löfte till dom.
    Det du ska överväga dock är hur det påverkar er framtida relation. Och om du kommer orka hantera det.
  • Anonym (måste man)

Det är ju sant. =)

Chicita skrev 2012-10-16 11:26:13 följande:
    Det är ju som sagt något du måste överväga.
    Klarar du av om dom skulle bryta kontakten helt med dig?
    I så fall - kör på.
    I annat fall... fundera noga

För du vet inte vilka konsekvenser det blir förrän i efterhand
  • Anonym (måste man)

vi ska även ha en fest i Augusti funderar på att bjuda dem då

• Anonym (måste man)

Ja ja funderar på det. Min mamma reagerade med att "va ska ni ha en fest efter ni gift er men ja tror inte någon vill komma då"Jag undrar varför dem klankar ned på mig =( jag gör så gott ja kan =)

Chicita skrev 2012-10-16 11:32:36 följande:
    Ja men där har du ju en kompromiss...

Säg åt dom att eftersom han inte kan sluta tjata om vad du väger och äter så vill du inte ha honom med på er dag och middagen. För du vill kunna äta vad du vill utan att han ska klaga på dig den dagen i alla fall.
    Men att dom är välkomna på Augustifesten under förutsättning att han skärper till sig till dess.
    Du är inte sjukligt fet, och så länge som du inte är det så kan han tycka vad han vill. Men han behöver inte säga det.
Svar på tråden Måste ja bjuda mina föräldrar