Jag skulle nog hellre låta bli att skriva något om presenter än att skriva kontonumret.
Men skriver man inte vad man önskar sig får man definitivt räkna med att gästerna ringer och frågar!
Och är det då fel att säga att man inte önskar sig något men om gästerna verkligen insisterar på att ge något (vilket dom med säkerhet gör) så är ett bidrag till bröllopsresan mest uppskattat. Det behöver inte vara så att det ska bekosta hela resan, tror många av oss har räknat in resan i budgeten, eller åtminstone håller på att spara ihop till den..
Jag som gäst skulle iaf uppskatta att veta vad brudparet önskar sig, vare sig det är en ballongflygning, en kristallvas eller ett bidrag till resan/festen, än att köpa något som jag inte är helt hundra på att dom skulle uppskatta.
Och det är väl mer pinsamt att få en massa "skrot" som hamnar i förrådet eller på en loppis året därpå som råkar besökas av gästen som gett den..
Nej hörrni, våga önska Er det ni uppskattar och ha användning för, oavsett vad det är!