Ni som önskade er pengar, hur mycket fick ni?
Alla har ju rätt till sin uppfattning. Men vi som redan hade ett fullt möblerat hem hade inget behov av att önska oss några presenter. Istället önskade vi en pengagåva som skulle bidra till bröllopsresan. Jag förstår inte hur det kan vara barnsligt eller oartigt på något sätt. Vi blev lika glada för dom få presenter vi fick av dom som valt att köpa något, eller som en gäst betalade ingredienser och gjorde bröllopstårtan. Allt för att unvika prydnadsskålar, ljusstakar etc som vi varken har plats till eller passar in med övriga saker vi har i vårt hem. Dessutom så hade vi några gäster som vi inte fick något alls av men vi blev tex efteråt bjudna på en konsert tex. Jag förstår inte ditt tänk helt enkelt och hur du utefter dina värderingar kan döma andra för hur dom valt att göra... Vi bjöd på allt trerätters, fri bar osv.. men som så många andra sagt det är ju inte gåvan som var det viktigaste, dock ska jag inte sticka under stol med att pengarna vi fick satte en liten guldkant på bröllopsresan (som för övrigt var betald sedan innan) Förstår inte heller vad det skulle vara för skillnad med att be om en sådan gåva som tex går till en ny soffa, kamin osv, som gäst är det väll bättre att känna att det man ger är uppskattat och inte kommer att hamna i en låda på vinden..eller..Att pengarna vi fick var kan anses vara att tigga eller få gästerna att betala bröllopet är bare ren bs- och hade vi önskat det så kan jag säga att vi hade gått rejält minus. Jag tror att om det varit syftet med penga gåva så hade det varit bättre att ha kuvertavgift om man behöver hjälp med att bekosta mat o fest inte önskan om valfri summa.