Inlägg från: Anonym (\"tiggaren\") |Visa alla inlägg
  • Anonym (\"tiggaren\")

Ni som önskade er pengar, hur mycket fick ni?

Vi ska gifta oss om ett år och vi vill bjuda in alla våra vänner och släktingar att dela den dagen med oss. Vi kommer knappt under 100 pers, så vi måste försöka hålla budgeten nere så gott det går.Men att få dit alla är viktigare för oss än att det ska vara jätteflott.

I vår budget ingår därför ingen större bröllopsresa, så ett bidrag till denna kommer vi önska oss. Vi bjuder in till vårt bröllop, och kommer skriva att det enda vi vill är att våra vänner kommer och firar med oss, MEN om de ändå vill ge oss något så är det detta vi önskar oss mest. För jag vet att i mina kretsar så vill man ha med sig något och då är det väl jättebra att ha med sig något brud/värdparet verkligen vill ha?. Bland mina vänner och släktingar är vi uppfostade som så att går man på bröllop/fest så kommer man inte tomhänt! Skulle ALDRIG komma utan present på ett bröllop, ÄVEN om de avböjt detta i inbjudan, vem är så sniken och snål att de går på bröllop utan en gåva!?

Trots att vi i inbjudan skiver att vi önskar oss pengar är det inte så att vi begär eller förväntar oss att få något, MEN om gästerna vill ha med något så skulle bidrag till resa vara mest uppskattat hos oss. Därmed inte sagt att vi kommer tycka illa om ev. andra gåvor!

Men detta är bara vad jag, och mina vänner tycker, ett gäng tjejer på 30+ med medelinkomst i en större svensk stad

Svar på tråden Ni som önskade er pengar, hur mycket fick ni?