Ni som önskade er pengar, hur mycket fick ni?
haha tja vad säger man, alla gillar pengar det är inget att hymla om, men det kanske är sättet att förvärva dessa åtråvärda pengar som folk retar sig på??
Jag själv gillar att få pengar genom lön och arbete och skulle gärna vilja vinna lite kosing på typ lotto, trisslotter osv.
Är väl inte så bekväm med att önska pengar igentligen, skrev det dock i vår bröllops inbjudan att om vi helst inte ville ha mer köksgeråd då vi är över 35 både två o har allt sånt vi behöver.
Gjorde som man inte ska göra o skrev att ev gåva fick bli typ sponsring till en resa för hela familjen då även barnen inräknad genom att ge ett resebridrag eller resepresentkort.
Sen finns det dom som gärna förvärvar pengar gåvor utan att specifiera vad pengagåvan ska användas till och det kan jag tycka känns lite knepigt o jobbigt att ge pengar o så ska de kanske ha pengarna för att gå på krogen o festa upp dem sen, det känns inte bra.
Men får man veta att pengarna ska användas till att köpa en ny fin servis eller en vacker tavla eller en resa ja då kan det vara helt okej att önska pengar. För då kan jag ge en slant i present men inga hutlösa summor.
Känner jag brudparet väldigt väl typ mina o sambons bästa vänner då kan jag spotta upp 1000kr men om det är en vän men ej bästa vän då kan jag ge 500kr
Är det en något ytlig bekant då kanske jag inte ger mer än 300kr.
jaja nu kanske jag anses som snål då jag ger exempel på hur stora summor jag lägger ut på bidrag till diverse saker..
Önskar sig brudparet däremot prylar typ servis så köper jag gärna ett par delar till servisen som gåva eller om de sett en vacker tavla för rimlig kostnad köper jag gärna den.
Hm snacka om att bli långrandig men ni fattar vad jag menar va?! )