Inlägg från: Boringbrick |Visa alla inlägg
  • Boringbrick

Ni som önskade er pengar, hur mycket fick ni?

Vill bara poängtera detta ständiga problem på många trådar i forumet. Det är att man hackar på åldern, oftast på ung ålder. Det gör mig upprörd att folk tror att man vet bättre bara för att man är äldre. Finns massa 40+ som kan vara mer omogna än en 20-åring. Det handlar inte om siffrorna, det handlar om erfarenheter och vad som finns bakom skallbenet och om personlighet osv. Så jag vill bara be alla att tänka på detta, för det är inte kul att bli i princip dumförklarad för att man är ung, vi alla har ju varit där, inte sant? 

Är förövrigt 20 år och en av de "unga"
  • Boringbrick
    maxmamma skrev 2012-10-22 16:21:46 följande:

Om festas o partaja är det viktigaste för er del ja det får stå för er,

Tycker nog ni unga fräscha mogna 20-åringar har väldigt mycket mogenhet o vuxet resonemang, ni är inte bättre än mig bara för att ni talar om att vill man inte spotta iväg massa pengqar på brudparets fest då är man snål omogen och otacksam gäst som inte följer brudparets lag till punkt o pricka.

Ja jag är väl så jävla lastgammal så jag orkar inte festa o att festa är inte det viktigaste i mitt liv.

Sånt gjorde jag när jag var ung o utan barn. Som sagt man kanske får andra prioriteringar när man är så jävla gammal o trist o värde sätter annat än fest o partaj. Särskilt när man bestämt sig för att familj o barn är viktigare.

Nu drar du alla över en kant. Jag är 20 år och festa finns inte ens i min prioritets lista, så lägg ner. 
    TheD skrev 2012-10-22 16:25:30 följande:
    Då måste jag vara en gammal tant (26 år) då jag aldrig har varit en partytjej och inte nu heller för den delen.
    Jag är precis som du, jag är 20 år och är ingen partytjej överhuvudtaget heller. Trist att man sätts i ett fack bara pga ålder, eller hur?  
  • Boringbrick
    maxmamma skrev 2012-10-22 22:54:21 följande:
    Boringbrick, jag har inte syftat på dig eller ens nämnt dig nånstan vad jag kan se.

Läs tråden lite noggrannare så  ser du vilka jag syftat på.

Det var ngra andra som ansåg att jag var en lastgammal kärring som inte orkade festa o det var de jag riktade ironin om att det var tur att alla mogna 20-åringar orkar festa så bra då.

Så varför tar du åt dig när jag inte ens nämnt dig? 
    Hade inte läst igenom tråden tillräckligt bra, var bara lättirriterad den dagen. jag ber om ursäkt :) 
Svar på tråden Ni som önskade er pengar, hur mycket fick ni?