Sara623 skrev 2012-10-21 21:14:36 följande:
Jag ha börjat träna, det ska vara mitt sätt att ta mig igenom detta å helst dom dagar då jag inte har barnen.
Att springa är ett bra sätt att rensa tankarna & att få ut allt. Så bli jag tränad på samma gång
Men man saknar nån att krama & helst när man är utan barnen med. Men måste vänja mig för vi ska ha delat vårdnad, men jag å pappan till barnen ska vara vänner & hitta på saker med barnen tillsammans. Detta kan va det bästa för barnen, för vi hade det inte bra. Men ibland blir man blind eller vill inte inse att man kanske lever bäst som vänner. I alla fall nu, så får man se vad som händer i framtiden.
Jag ha äntligen kunnat godkänna att så här är det & nu är det att skapa en ny framtid & den kommer bli bra. Så är jag inte själv
Beklagar verkligen och det är kanon att du tar "hand om" dig själv. En sak måste jag dock säga av egen bitter erfarenhet. Det där med att umgås och göra trevliga saker med barnen. Dels så kan det vara svårt för den part som inte var redo att lämna förhållandet. Man kan få förhoppningar att allt ska kunna bli bra. Inte helt ovanligt att man hamnar i säng med varandra "bara som vänner då alltså" medan den ena parten fortfarande hoppas och längtar. Det kan även vara så kan det vara svårt för barnen, barn har alltid en önskan att se sina föräldrar tillsammans igen. Dom kommer troligtvis hoppas att ni flyttar ihop igen. Inte riktigt ok att låta dom leva i den villfarelsen om det nu är så att det verkligen är slut. Dessutom så kan det en dag bli så att någon av er träffar någon ny partner som ni vill försöka satsa på, då kan det uppstå stora problem.
Jag säger inte att det alltid behöver bli så. Men jag vet att det är ganska vanligt. Speciellt att det kan bli mycket bitterhet om någon av er träffar någon ny och era planer om umgänge ändras helt plötslgit. Dessutom så får inte den nya personen någon chans hos era barn för då har den personen definitivt orsakat att mamma och pappa inte träffas. Mitt tips är försök ta hand om dig själv, landa i detta, tillåt dig sörja. Låt barnen anpassa sig efter att ni inte är ett par längre. När du känner dig stabil i det. Då kan du ta ställning till om du vill "göra trevliga saker" tillsammans som en "familj" Det var jag som tog initiativ till min skillsmässa, jag visste vad jag ville. Men det var inte förrän den dagen jag såg honom med en ny kvinna och inte kände ett dugg.
Bara ett litet råd. Styrkekramar till dig.