• Anonym

Mitt tal till min blivande man...(långt)

Anonym (Mitt tal) skrev 2012-10-18 09:51:46 följande:

Namn, här står jag nu, framför den snyggaste och finaste man jag någonsin mött ”You look good wearing my future”/du klär i att bära/ha på dig min framtid (Some kind of wonderful) som den lyckligaste bruden och kvinnan I världen. Jag trodde nog aldrig att jag skulle få uppleva denna starka, överväldigande känslan att älska någon man så som jag älskar dig…

Jättefin inledning... det är detta som sätter stämningen för ett helt tal. Och där tycker jag att du hittat helt rätt.

Och nu ska jag vara så fräck så att jag kommer med ett förslag på förkortning. Med all respekt. Du har skrivit jättevackra ord... och kanske ska hela detta talet bli en gåva till din make som han får läsa. Men som tal för alla så behövs det kortas ner tycker jag. So here goes:
    Namn, här står jag nu, framför den snyggaste och finaste man jag någonsin mött som den lyckligaste bruden och kvinnan I världen. Jag trodde nog aldrig att jag skulle få uppleva denna starka, överväldigande känslan att älska någon så som jag älskar dig…

Livet är så roligt och enkelt med dig – nästan som en romantisk film, där man skrattar, busar, kramas, pussas och bara ha det så där fantastiskt bra… har hört ett antal gånger att jag måste tas ned på jorden för livet är inte som på film när jag är uppe och svävar på mina rosa moln av drömmar jag har… men mitt liv är precis som den finaste kärlekssaga – fast det bästa av allt är att den är på riktigt och att det är min och din, vår saga. Jag vet att vi kommer leva lyckliga i alla våra dagar, jag bara vet för det känns riktigt rätt med dig - för evigt rätt.

Med dig känner jag mig trygg, buren, älskad och aldrig ensam – med dig kan jag klara allt och vi kan klara allt tillsammans – vad som än sker, som namn och namn sjöng i kyrkan.

För 1 år och 22 dagar sedan förändrades mitt liv, för då möttes vi. Jag nöjd med mitt liv, jag hade en underbar dotter, en fin och stöttande familj, fina vänner och ett eget hus som jag fick inreda och fixa med själv… Men som klyschan säger "när man minst anar det..."  

Det var en magisk kväll och när jag kom hem och tittade i väskan så fick jag se en lapp med ditt telefonnummer på som du lagt dit… så jag skickade iväg ett sms nästa dag. En vecka senare stod du utanför min dörr med blommor i handen och lika stilig som första kvällen- det sa pang och jag bara kände att det är ju han jag ska ha…  Efter den dagen så visste vi - det var VI nu…

Ofta känner jag att jag får nypa mig i armen för att förstå att det jag lever nu är på riktigt, att jag får känna mig så här lycklig och att jag känner mig så otroligt lyckligt lottad som fått dig till min man.

Du får mig att känna mig mer än tillräcklig, du ger mig komplimanger som att jag har fina prinsesshänder, att jag är vacker, fantastisk och underbar och bara din blick gör mig varm i hela kroppen och jag känner att jag är så älskad det är sånt som gör att livet och dagarna glittrar lite extra.

namn, du är världens bästa man och pappa – du räcker till med din kärlek och omsorg för oss alla, du finns där med ditt lugn och dina starka beskyddande armar – ibland fascineras jag av ditt tålamod och lugn för jag inser att jag själv inte har samma tålamod – men det gör inget, då ger du mig en varm kram eller tid att gå undan för några minuter och samla kraft och sen så är det bra igen… du kompletterar mig.

Du är min bästa vän, den jag längtar till att få berätta saker för, den jag vänder mig till när jag har funderingar över något, den jag stöttar mig mot, den jag skrattar med, den jag älskar – det är vi mot världen nu – Du är min riddare i blank rustning! Jag lovar att älska dig, och oavsett vilka utmaningar vi kan stå inför, kommer vi alltid hitta en väg tillbaka till varandra. 

Det största du nånsin kan få uppleva är att älska och att bli älskad tillbaka.

Mitt hjärta är, och kommer alltid att vara, ditt. Jag älskar dig så mycket och jag är så tacksam över att du älskar mig för den jag är…

Så, För- Efternamn. Jag lovar att älska dig varje ögonblick för evigt.

Jag sökte dig och fann mitt hjärta. Nu är det på riktigt vi: idag, I morgon och för alltid. 

Skål för min fantastiska make!

Hoppas verkligen inte att du tar illa upp över min brutala kapning.

Jag tycker verkligen ditt ursprungliga tal var fint... men kanske mer som ett personligt brev. Ge det till honom som morgongåva eller nåt liknande. Be bestmannen räcka honom det under förmiddagen medan du är och fixar till dig.

Håll talet kort och kärleksfullt.
Svar på tråden Mitt tal till min blivande man...(långt)