• Honsofie

Vad skulle ni välja för dryck till buffé?

Hej igen!
    Jag är lite nyfiken på vad ni skulle ha/kommer ha/vilja ha för dryck till middagen och festen?
    Vi är lite inne på att ha vin öl och cider under hela kvällen. Alltså inte ha någon spritfest med drinkar och grejer. Möjligtvis lite whiskey eller cognac efter maten för dom som vill men inte superfylla.

Hur ser ni på bag in box? Är det lite tråkigt?
    Vi kommer ha buffébord där gästerna plockar på sig sin mat själv och vill ha ett bord vid sidan med olika drycker som man tar själv, alltså är bag in box mest lämpligt, eller?

Sen har jag sett på en bild här på forumet där dom fyllde tunnor med is och hade drycken i den, och där tänker jag alltså placera öl och cider i olika sorter, och så en tunna med läsk om man hellre vill ha det.
    Men som sagt, vad tycker ni?

• Svar på tråden Vad skulle ni välja för dryck till buffé?
  • daniiel
    maxmamma, så sant, det är nog inte så många barn som väljer det framför cola tex ;P Jag vet då att min dotter helst hade velat ha en läsk till maten! Och jag håller med angående saften också, enklare med läsk då. Ja, och som sagt, nog dricker jag läsk, det är inget fel på det, men jag tycker det kan vara lite kul att få "tillhöra" dom vuxna med cider även om jag inte dricker alkohol :)
  • maxmamma

ja det håller jag med om att man vill väl känna att man dricker "vuxen" dryck även om är alkoholfri

jo o jag dricker oxå gärna läsk men kanske inte på ett bröllop då vill man vara lite "vuxen" i smaken.

vi får väl sätta oss i nån soffa du o jag o sippa alkofri cider Skål 

• daniiel

Haha det låter som en bra plan! Jag sippar gärna lite alkoholfri cider :) Det är tyvärr svårt att få sällskap till det annars tycker jag, då dom flesta väljer varianten med alkohol.

• millanfs

vi tänkte ha öl, cider, vin, bubbel,alkoholfricider,dricka till fördrink och mat och tequila rose/ Wiskey till kaffet, tänkte först ha bar på kvällen men det känns för mycket.. Tänkte därimot ha en person per bord som ansvarar för att servera vin och ha vinet på lite avstånd/ eller att man få gå och fylla på. Kan tänkas att det dricker mer om det står på borden och vi vill ha ett lugnt bröllop. (Man vet aldrig det kan finns en del som gärna dricker en heldel)

• Chicita

Vill man slippa ha BIB:ar framme så kan man ju skaffa några fina karaffer att hälla upp vinet i (eller tja fina och fina, billiga i första hand Flört) finns säkert fynd på loppisar om inte allt måste vara likadant. Annars brukar det dyka  upp på köp och sälj här ibland.

Men jag tycker att det låter jättebra annars med det ni har planerat att ha som dryck.

Lite tips..
    Använd gamla mjölklitrar och frys in vatten i. Stora isblock smälter långsammare än iskuber och är lättare att hantera.
    Ha i salt i isvattnet så sjunker temperaturen och isen smälter långsammare pga det också.
    Kyl så mycket ni kan hemma och ta med i kylväskkor, eller lägg i kartonger och linda in i filtar eller liknande som isolerar. Ju mindre energi det går åt till att kyla ner det som ska ner i isbaljorna, destå mindre is går det åt.
    Om ni har någon eller några kylväskor som går att koppla in ström på (kylfläktar) så kan ni använda dessa att förvara de frysta mjölklitrarna i tills dom behövs, och när dom är tomma så lägger ni ner så mycket av läsk/öl/cider ni kan i dessa. Dels är själva kylväskan kall och det kommer ju hjälpa till att kyla drycken. Men fläkten hjälper också en del Glad

Lycka till. 

• maxmamma

och vi har turen att det finns kylskåp där vi ska vara så vi kan få svalt o gott att dricka under hela kvällen, jaja det som står framme blir väl rumstemperat när det stått framme ett tag.

ska  dock inte ha nå mängder med dryck då det inte ska bli en spritfest med risk för kräksjukor haha 

• TheD

Vi hade ett bord där all dryck stod på (alkoholfritt) så gästerna tog det som önskades. Alkoholfriöl, äppeljuice, mineralvatten, sen var det säkert något mer... och två olika bål.

• Honsofie

Jag gillar aktiviteten här :D haha Ger mig lite nya tankebanor så fortsätt spinna vidare ;) Gärna lite om hur man kan kyla drycker på annat vis än tunnor.

• maxmamma

Det går inte att hyra  nå slags cooler eller vad man ska kalla det på nått ställe då??

Svar på tråden Vad skulle ni välja för dryck till buffé?