• Sofia82

Tips och bilder för uppsättning med krona och slöja?!

Jag har tänkt använda min hemförsamings brudkrona vid bröllopet och jag vill även bära slöja, hur slöjan kommer att se ut är inte bestämt. Söker inspirationsbilder för uppsättnignar med krona framförallt, men gärna med slöja också..

• Svar på tråden Tips och bilder för uppsättning med krona och slöja?!
  • Sofia82

Tackar för det, hade inte hittat den trots att jag sökt tidigare. Är däremot tacksam för fler bildförslag, gärna med både slöja och krona. Det finns så olika lösningar beroende på vilken sorts slöja som används.

• Makeupmyday

Jo jag håller med, har vänt upp och ner på hela google men det verkar vara ovanligt att man har brudkrona nuförtiden! Jättesvårt att hitta bilder.... :(

• Oslomyran

Jag tänkte oxå ha krona och slöja, men svårt att hitta bilder på de.. Jag har iallafall beställt en lång slöja.

• Sofia82

Min största fundering är var slöjan skall fästas. Jag vill att en hel del hår sysn, och helst inte att det blir för platt uppe på huvet där kronan ska fästas.

Har sett att en del har slöjan fäst under kronan i princip, andra under en hårvalk i nacken. Beror kaske på vilken sorts slöa, men jag tänkte mig nåt som går till golvet i alla fall.

• Chicita

Jag tror att du ska fokusera på att hitta en frisyr som passar med kronan.
    Sen kan du hitta rätt ställe att sätta slöjan på.

Om du vill ha det lite gammeldags så använder du en mantilla-slöja som läggs ovanpå håret och sen fästs kronan utanpå slöjan Glad 

Dålig bild men jag hittade ingen bättre i brådskan

• Sofia82

Ja, jag förstår hur du menar, och det är absolut ett alternativ, elelr att ha den mer bak i nacken.

• Chicita
    Sofia82 skrev 2012-10-20 19:30:54 följande:
    Ja, jag förstår hur du menar, och det är absolut ett alternativ, elelr att ha den mer bak i nacken.
    Precis Glad
    Jag personligen tycker att mantilla-slöjorna är snyggast när man har en krona. Oavsett hur man fäster dom.Glad
  • Sofia82

Tack så mycket för synpunkterna! Visste inte att det hette mantilla-slöja. Det kommer hjälpa i letandet :)

• Chicita

Det heter nog bara mantilla. Slöja la jag till för att vara extra tydlig Flört
    Men om du inte hittar något på Mantilla så kan du alltid lägga till slöja eller veil och se om det hjälper Glad

Svar på tråden Tips och bilder för uppsättning med krona och slöja?!