• Sofia82

Tips och bilder för uppsättning med krona och slöja?!

Jag har tänkt använda min hemförsamings brudkrona vid bröllopet och jag vill även bära slöja, hur slöjan kommer att se ut är inte bestämt. Söker inspirationsbilder för uppsättnignar med krona framförallt, men gärna med slöja också..

• Svar på tråden Tips och bilder för uppsättning med krona och slöja?!
  • Sofia82

Tackar för det, hade inte hittat den trots att jag sökt tidigare. Är däremot tacksam för fler bildförslag, gärna med både slöja och krona. Det finns så olika lösningar beroende på vilken sorts slöja som används.

• Sofia82

Min största fundering är var slöjan skall fästas. Jag vill att en hel del hår sysn, och helst inte att det blir för platt uppe på huvet där kronan ska fästas.

Har sett att en del har slöjan fäst under kronan i princip, andra under en hårvalk i nacken. Beror kaske på vilken sorts slöa, men jag tänkte mig nåt som går till golvet i alla fall.

• Sofia82

Ja, jag förstår hur du menar, och det är absolut ett alternativ, elelr att ha den mer bak i nacken.

• Sofia82

Tack så mycket för synpunkterna! Visste inte att det hette mantilla-slöja. Det kommer hjälpa i letandet :)

Svar på tråden Tips och bilder för uppsättning med krona och slöja?!