• Krystal

Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.

Jag ska ha krona, slöja och hårmunk där i mellan. Har en bild på datorn jag kan lägga upp när jag kommer hem. På den bilden har jag inte riktigt en hårmunk utan en annan typ av grej man rullar upp håret på. Men jag har testat en hårmunk vid ett senare tillfälle och tyckte att det blev bättre, mer fylligare. Tror jag har en bild på det också..men utan krona och slöja då

• Krystal

Så här har jag funderat att ha slöja och krona..fast bullen på huvudet ska ha lite mer volym...
  • Krystal

...lite mer så här..men jag ska nog skippa pärlbandet runt och göra några slingor och så att ha runt basen av bullen...
  • Krystal
    Power of Love skrev 2012-10-22 15:02:36 följande:
    Vilken fin krona!
    Tackar...har gjort den själv
  • Krystal
    Chicita skrev 2012-10-22 15:01:09 följande:
    Fint, men jag skulle nog haft munken lite lägre så att du får mer plats för kronan uppepå huvudet.
    Nu såg det nästan ut som att knuten försökte knuffa av dig kronan.
    Och så blir det inte Teskedsgumman-varning när knuten blir fylligare Flört
    Tror inte det blir "teskedsgumma" om jag använder håret när man vikt det över munken och grejar med det runt basen. Jag har långt hår så det finns en del att fylla ut med...
  • Krystal

Det är typ silverfärgad lödtråd, men inte inte riktigt lika mjuk. Så den är lite flexibel (för bra passform) och väldigt lätt. Sen är det pärlor på dom avklippta ändarna och några franska liljor detaljer, och allt är ihopsurrat med tun ståltråd. All material köpte jag på Panduro för det är väl 4-5 år sedan nu...

Svar på tråden Tiara på huvudet o en hårmunk i håret.