• dream85

Tjej fria till sin kille

Jag har alltid drömt om dagen då jag ska gifta mig och nu har jag äntligen träffat mannen jag vill spendera resten av mitt liv med. "Problemet" nu är att han inte har samma drömmar.
    Vi har nu vart tillsammans i 4 år och sambos i 1 år. Han pratar om barn och hus i framtiden men bröllop är inget man måste. Jag vill vara gift innan jag skaffar barn.

Så nu har jag kommit fram till att om jag vill gifta mig så får jag helt enkelt ta tag i det själv. Han kommer aldrig att fria. Vi var på min bästa kompis bröllop i somras vilket han tyckte var jättemysigt och fint så förhoppningsvis har han nu ändrat sig lite.

Är det fel som tjej att fria till sin kille?

Jag har redan satt ett datum då jag vill att det ska hända, 1 december firar vi 1 år som sambos i denna lägenhet. Jag har förberett en skattjakt som slutar i en film med massa bilder på oss och vårat liv tillsammans och som slutar med orden vill du gifta dig med mig? Glad Så nu gäller det bara att våga.

Jag vill så gärna gifta mig!

Drömmer om bröllop!
  • Svar på tråden Tjej fria till sin kille
  • dream85

Vad nervös jag blev nu, kommer ju dö av nervositet den dagen. Jag skulle nog också få vänta ihjäl mig på min sambo annars, tror inte han ens har tänkt tanken medans jag drömmer om det varje dag. Så den 1a december smäller det! Är otroligt nöjd över filmen jag lyckats klippa ihop så detta blir nog bra!

Drömmer om bröllop!
  • dream85

Så idag kom sambon hem och berättade att årets julfest för jobbet är den 1 december. Självklart har han tackat ja eftersom han inte vet något om mina planer. Så nu har planerna ändrats och det enda datumet som funkar att göra överraskningen är om 2 veckor.
    Blev lite mer nervös nu! Men detta ska nog gå bra! Glad

Drömmer om bröllop!
  • dream85

Det gick bra! Jag backade inte ur och vågade. Jag gjorde en skattjakt som slutade med filmen. Jag fick varken ja eller nej på frågan. Han vill gärna gifta sig med mig men är inte redo nu. Dessutom ville han fråga. Så jag får helt enkelt vänta... Men det var samtidigt skönt att höra att han vill gifta sig. Först blev jag ledsen för jag ville verkligen få ett ja men sen försökte jag se det positivt! Han vill ju iaf gifta sig!

Drömmer om bröllop!
Svar på tråden Tjej fria till sin kille