Inlägg från: maxmamma |Visa alla inlägg
  • maxmamma

Är det konstigt att svärmor inte erbjudit sig någonting?

min svärmor har inte heller erbjudit sig att hjälpa till, men det kanske har med att göra att hon är så otroligt arg på mig för att jag o hennes son ska gifta oss.

Hon och svärfar fick inbjudningarna för drygt två veckor sedan o hon har inte pratat med mig sen de fick inbjudan.

de få gånger jag ringt henne typ 3ggr sen inbjudan så vägrar  hon svara i telefonen när hon ser att det är jag som ringer. jobbigt blir det oxå för vi bor på "samma" gård kan man säga.

Men åter till din fråga så tror jag att kan ha med att göra som de föregåenda talarna säger, att hon är rädd för att bli stämplad som en snok-kärring som läger sig i blir en komandora.

Och brukar hon vara med o planera vanliga högtider som födelsedagar o julaftonar o sånt? eller brukar hon inte engagera sig i sånt heller?

Min svärmor hjälper aldrig till med nått, oavsett vad det gäller men hon o svärfar kommer gärna o äter o mumsar i sig när jag o sambon ordnat nått.

Men de ordnar aldrig nått eller bjuder tillbaks nångång.... 

• maxmamma

glömde säga att mina färäldrar, har sagt att de gärna hjälper till men vill att jag ska tala om för dem vad de kan göra i så fall, de vill inte att jag ska tycka att de lägger sig i i onödan men hjälpen finns att få när vi känner att vi behöver den

Så min far har bla erbjudit att jag får ta det älgkött jag  vill för att ha till middagen, min  mor syr en ringkudde och de hjälper gärna tll o de har även frågat om vi vill ha pengar för o hjälpa till att betala bröllopet men vi har sagt nej  vi tycker de ställer upp o hjälper oss med andra saker så det känns inte bra o ta emot deras pengar.

Vet inte om de tog illa upp för att jag tackade nej till penga gåvan, jag hoppas de inte blev ledsna för det var inte min avsikt att få dem att bli ledsen. Tycker de är så snäll som ställer upp o är barnpiga lite då o då så jag o sambon kan göra nått själv ibland då  mina äldsta barn inte har någon kontakt med sin biologiska far.

Däremot hittade jag o min mor jättefina vinglas när vi var ute o shoppade tillsammans sist o min mor propsade på att få köpa de glasen för hon visste att jag  gärna ville ha dem på bröllopet, så jag o sambon ser dem som en gåva vi fått av mina föräldar.

Jag tror många föräldrar/svärföräldrar är rädd för att erbjuda hjälp med risk för att bli anklagad som snokar bestämmare o lägga sig i. Även om de faktiskt vill vara till hjälp.

Svar på tråden Är det konstigt att svärmor inte erbjudit sig någonting?