vad har ni för klädstil?
vad har ni för klädstil?
berätta gärna lite eller mycket om er klädstil.
tex vad e vardagskläder för er o vad e fin kläder för er
vad har ni för klädstil?
berätta gärna lite eller mycket om er klädstil.
tex vad e vardagskläder för er o vad e fin kläder för er
Du har inte lust att skicka ett meddelande med företagsnamnet till mig med?
*ler och blinkar sött*
Du har inte lust att skicka ett meddelande med företagsnamnet till mig med?
*ler och blinkar sött*
Hehe, jag brukar gå efter devisen "tight och säckigt". Det betyder att om jag har tighta byxor ska överdelen sitta lite lösare, och har jag en tight topp blir byxorna av säckigare modell. Nu råkade min viktuppgång sammanfalla med att det här modet med leggings och tunikor kom till så jag klär mig mycket i leggings, jeansleggings etc. och någon lösare, lite längre, överdel. Döljer magen rätt bra
puffar
Jag har nog en ganska klassisk/romanstisk stil. Går ofta med tjejiga skjortor och mycket svart, vitt och grått. Försöker dock få in lite färg med ett färgstärkt linne under. Smycken är ofta enkla, vitt guld, diamanter och pärlor. Tycker om höga klackar, snyggt uppsatt hår och naturlig, enkel smink. Less is more! Favoritbutikerna är Zara , Mango och Esprit, så där ligger min stil.
Skulle ibland önska jag kunde vara lite röffare när jag ser andra som är så snygga i sina läderjackor, men jag ser helt bortkommen ut i den stilen.
Till fest är det festklänningar/coctailklänningar. Älskar att klä upp mig ordentligt och mottot är alltid häller overdressed än underdressed. Då är det väl en stilig Audrey Hepburn-stil som gäller.
Jag har klassisk och feminin stil som ofta går i svart, kamel med klassiska accessoarer som pärlor och sidensjalar.
Välskräddade kavajer som markerar midjan och har en liten krage tillsammans med väsittande vita jeans.
Beroende vad det är för fest bär jag klänning som antingen antingen går till käna eller är hellång.
Handlar extremt sällan nya plagg eftersom jag alltid handlar av mycket god kvaliè. Det är viktigt för mig att veta var mina produkter är tillverkade och att fabrikstillverkarna har en skälig lön. Mina Birkinväskor och Kellyväskor kommer min framtida dotter kunna ärva. Jag har svårt för att anamma kulturen i Sverige där man ofta verkar föredra lågprisprodukter och sällan prioriterar god passform och kvalitè. H&M känns inte direkt aktuellt för mig att stödja efter att ha sett Uppdrag Granskning.
Vintage/retro. Vardagskläder är kjol med skjorta, oftast kompletterat med slips och kofta nu på hösten, eller klänning. Finkläder är klänning i lite finare material :) Byxor har jag inte burit på 4½ år. Istället blir det två par strumpbyxor och benvärmare i ull på vintern, mycket varmare än jeans!
Kul tråd! :)
Hm... För det mesta jeans (svarta eller mörkblå stuprör från Monki, bästa!) med linne + kofta, blus, skjorta eller stickad tröja. Har i princip bara vitt, svart, grått och blått på kläder. Kör även en del på strumpbyxor och tight svart kjol nu på hösten/vintern med någon mysig kofta/tröja till. Köper allra mest på H&M, student som jag är. Hade gärna satsat på mer kvalitet om plånboken tillåtit. På fötterna ankelboots eller platta kängor och alltid halsduk/schal. Kör nästan alltid på samma, ganska diskreta smycken; förlovnsingsring, silverring, klocka, två silver armband, pärlor i öronen.
Till fest kör jag gärna på svart pennkjol + fin topp/blus eller klänning av något slag och gärna något fint armband/större örhängen.
Eftersom jag är chaufför så är man rätt så tråkig på jobb.
Så när det äntligen är fritid så har jag gärna kjolar, klänningar och kläder som får mig att känna mig sexig.
Klackar! Älskar klackar dom kan gör aen hel outfit!
Mycket smycken som matchar allt.
Har ett helt flickrum till alla mina kläder, smycken och skor!
puff