• Candyheart

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Vilken slags underkjol ska jag ha till den här klänningen? Några tips? Den ska tas in en del i midjan då den blev lite stor där och blir lite för rak enligt min smak. Jag vill visa min midja och förstärka mina höfter som är smala till min kropp. Därför vill jag ha fluff där nere :) Den har släp

Det är den här klänningen:

• Candyheart
    daniiel skrev 2013-02-04 21:24:32 följande:
    Oh, vilken fin klänning! :) Ska du ha släpet nere hela dagen/kvällen? Isåfall tror jag verkligen på en underkjol med släp, www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len... Det förutsätter ju dock att du inte tänkt knyta/haka upp släpet senare :P
    Jo jag funderade på den kjolen, blir nog så. Jag har tänkt ta av underkjolen efter vigseln, när det är dags för middag och sen dansa sönder min brudklänning ;) Hahahaha
  • Candyheart
    daniiel skrev 2013-02-04 21:30:13 följande:
    Ja, jag tror att den underkjolen skulle passa väldigt bra till :) Du skulle ju kunna plocka ur ringar i underkjolen också, efter vigseln alltså, så får du fortfarande lite mer lyft och vidd, men slipper ringarna :) Och jag tycker det låter som en bra plan att dansa så klänningen yr ;)
    Jajamensan, det är kinaklänningarna bra till. Man kan släppa loss utan att vara orolig över att 10 000 kronor ryker iväg :)

Tack för hjälpen! 
  • Candyheart

Hörrni, jag behöver hjälp!

Jag blev gravid och kollade med jjs house om de kunde sy samma klänning som jag rdan köpt till mig till bröllopet. Det skulle inte vara några problem när jag pratade med dem, jag fick instruktioner hur jag skulle mäta. Idag när det var en månad kvar (då de bad mig beställa) säger de nej. Klänningarnas modeller är skyddade så just den vill de inte sy så och beklagade svaret jag fått innan.

Jag måste hitta en annan och är egentligen inte förtjust i empireklänningar men det känns som jag inte har tid med strul. Jag är kort (ser kort ut, 165 cm) stor byst, breda axlar, inga höfter och nu gravid. För ptoportionerna har det alltid varit bra med tight i midjan, hjärtformad/v-ringad överdel. Men vad ska jag göra?

Gillar denna klänning

www.jjshouse.com/Empire-Sweetheart-Court-Train-Chiffon-Wedding-Dress-With-Ruffle-Lace-Beadwork-002012793-g12793

Men hur ska jag få tuttarna och stå ;) bh utan band känns som det kan ge valkar. KAN man beställa denna med snörning eller förstörs den då?

Eller har ni tips på andra klänningar som kan passa mig, som inte ser ut som lakan och där jag ändå får en glamorös klänning! Behöver beställa snarast!!! Har redan lagt 2000 kr på en klänning så vill lägga max det en gång till!

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill