• MoMo

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Kastar mig in för en fråga. Jag har mailat Landy för att kolla om de kan sy upp en "kopia" av en Mori Lee klänning som jag har fastnat för. Det skulle dom kunna göra men använda sig av liknande tyger vilket är förståeligt.
    Men nu kommer jag till den svåra biten.
    Vad ska jag månne ta för storlek? Jag vet vilket strl jag skulle haft med originalet och när jag jämför deras sizechart med varandra så är det lite som skiljer dock så är min midja väldigt omarkerad och därför när jag måttar så är jag inte ens i närheten av varken originalet eller Landys midjemått på den storleken. Jag har dock provat klänningens original och då var storleken större alldeles för stor men var det även i midjan så jag verkar ju ändå kunna ha normalstorleken.
    Frågan är ju nu om jag ska ta en custommade eller om jag ska välja deras originalstorlek (som dessutom har lite tillgodo mot Mori Lees midjemått)? Hur hade ni tänkt i min situation?
    Jag är rädd att jag måttar fel och så blir den på tok för stor i midjan.

Klänningen som jag provat var väldigt arbetad med pärlor och spets och tyll och gud vet allt, vågar man beställa ens en kopia av klänningen eller tror ni att dom kommer att kunna få den väldigt lik originalet? Exakt likadan fattar jag att den inte kommer att bli men jag letar efter en klänning som ger mig samma wow-känsla som den jag provade.

Vore toppen med tankar från er som har erfarenhet från dom och gärna om ni själv bett dom göra en kopia efter foton.

• MoMo

Och! en extra koll- hur långa är ni som beställt klänningar? Jag är 1,67 och tycker att jag borde kunna ha en standardstorlek även på längden- men Ella tyckte att jag skulle ta en custommade även för detta...

• MoMo

Tack för infon PimPim. Jag tror ändå att jag kommer välja en standard storlek, är din klänning väldigt lång?

• MoMo

Här kommer en bild på klänningen Tack för all hjälp! Vilken djungel det är innan man hittar klänningen med stort K och typiskt att den då ska kosta 11 000:- :-/

Här är klänningen i en storlek för stor så den är max åtsnörad och så har dom satt dit axelband så den hålls uppe.
  • MoMo

Nu blir jag fundersam, var kan man se sin order? Jag har ju beställt från Landy men har vet inte om betalningen kommit fram (betalade med Paypal i tisdags) men jag kan inte se någon order någonstans?

• MoMo

Tack för svar PimPim83, du lugnar en nervös bruds hjärta!
    Som den bridezilla jag är har jag redan mailat och frågat. Måste erkänna att jag börjar känna mig som lite av ett
    kontrollfreak så snart får jag hem en leverans rissäck att ha på mig. Foten i munnen{#emotions_dlg.djavulsk}

• MoMo

Åh, nu har jag fått bilder och klänningen är skickad. Nu väntar jag ivrigt på att få hem min Mori Lee liknande
    klänning.
    Vad kan jag tänkas behöva för underkjol till? Jag provade originalet med en underkjol med 3 ringar i
    men den hade inget släp. Jag skulle behöva en underkjol som inte ger så mycket vidd men som gör det
    enklare att gå.
    Klistrar in bilden för att få lite tips.

• MoMo

Ja jag är väldigt nöjd med bilderna dock så kanske jag skulle valt en annan tätare spets men jag
    tror absolut att denna kommer bli toppen. Och jag hoppas verkligen att den kommer snabbt så jag
    får se om det blir akutbantning eller om jag kan fortsätta slappa!

Verkligen ett bra tips på underkjolen- tack! Tänkte försöka hitta en sida där jag kan köpa
    näbbklänning, slips till brudgummen och en fluga till sonen.

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill