Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill
Kastar mig in för en fråga. Jag har mailat Landy för att kolla om de kan sy upp en "kopia" av en Mori Lee klänning som jag har fastnat för. Det skulle dom kunna göra men använda sig av liknande tyger vilket är förståeligt.
Men nu kommer jag till den svåra biten.
Vad ska jag månne ta för storlek? Jag vet vilket strl jag skulle haft med originalet och när jag jämför deras sizechart med varandra så är det lite som skiljer dock så är min midja väldigt omarkerad och därför när jag måttar så är jag inte ens i närheten av varken originalet eller Landys midjemått på den storleken. Jag har dock provat klänningens original och då var storleken större alldeles för stor men var det även i midjan så jag verkar ju ändå kunna ha normalstorleken.
Frågan är ju nu om jag ska ta en custommade eller om jag ska välja deras originalstorlek (som dessutom har lite tillgodo mot Mori Lees midjemått)? Hur hade ni tänkt i min situation?
Jag är rädd att jag måttar fel och så blir den på tok för stor i midjan.
Klänningen som jag provat var väldigt arbetad med pärlor och spets och tyll och gud vet allt, vågar man beställa ens en kopia av klänningen eller tror ni att dom kommer att kunna få den väldigt lik originalet? Exakt likadan fattar jag att den inte kommer att bli men jag letar efter en klänning som ger mig samma wow-känsla som den jag provade.
Vore toppen med tankar från er som har erfarenhet från dom och gärna om ni själv bett dom göra en kopia efter foton.