Inlägg från: SingingFantacia |Visa alla inlägg
  • SingingFantacia

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Jag vet att detta är en tråd för kina klänningar men kanske kan få råd ändå? Min bror köpte denna klänning i London till mig jag undrar om man behöver underkjol och i så fall vilken?
  • SingingFantacia
    daniiel skrev 2013-02-23 08:26:51 följande:
    Jag har sett din klänning tidigare och den är ju så fin! Spelar ingen roll om det är en kinaklänning eller inte, alla frågor är välkomna :)

Jag tycker det ser ut som att kjolen är anpassad för lite mer vidd och alltså en underkjol. Nu är ju då frågan vilken typ av underkjol. Vill du ha med eller utan släp? Med tanke på att det är lite drop waist, så vill man inte ha en unedrkjol som ger för mkt volym precis över höften.

Den här har en ring www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullsta...
    Den här har släp www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullsta...
    Och den här inga ringar eller släp www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fu...

Och jag tror att alla tre kan funka till din klänning, beroende på vad du helst vill ha och känner dig bekväm med.
    Tack så jätte mycket <3
  • SingingFantacia

Hallå. Jag har redan min klänning men har kommit på att det kan vara svårt att dansa på kvällen med släp. Speciellt om man som jag buggar kanska friskt.
    Jag hittade denna på ebay från en säljare som har bra omdömmen. Tror du att den kan bli bra? sen undrar jag om du tror att den blir ful utan underkjol. Vill inte ha så fluffig klänning men ändå bröllopsaktig till kvällen.

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill