• Alev

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Hej alla kunniga!

Vet någon vilken underkjol som den här klänningen kan tänkas ha? 

Tack för hjälpen! 

• Alev
    daniiel skrev 2013-02-23 08:30:36 följande:
    Underbar klänning! Om du vill att den ska ha ungefär samma vidd och flyt som klänningen på bilden, så bör du nog satsa på en underkjol som inte är alltför vid och som inte har ringar eller släp.

Tex den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fu... skulle nog kunna bli riktigt bra.
    Den här ger nog aningens mer vidd, kanske www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fu... men dom två är rätt lika.
    Vill du ha en ordenligt puffig "ballgown", så finns den här underkjolen www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fu...
    Åh tack så jättemycket för hjälpen! min klänning har liiite släp och ser ut som bilden nedan, men jag vill att den får lite mer vidd (att den blir som klänningen i mitt första inlägg). ska jag ändå ha en underkjol utan släp? jag tittade lite på den här undekjolen: 
    www.lightinthebox.com/sv/nylon-kapell-tag-3-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p21701.html.

Vad tror du om den? Jag vill alltså att min klännings underdel ska se ut som i mitt första inlägg (bifogar en bild till om du inte kommer ihåg) men den har lite, lite släp.

Återigen, ett jätte, jätte JÄÄTTTEETACK till dig  daniiel!

• Alev
    daniiel skrev 2013-03-03 19:34:42 följande:
    Det är klart att du kan ha en underkjol med släp också, om du vill, men tänk då på att eventuell bustle inte blir möjlig. Ja, om du inte tar av eller byter underkjol. Vill du ha en underkjol med släp, så tror jag mer på den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-ka... med två ringar. Den du länkade till har tre ringar. Men även den kan nog passa, då ringarna ju går att ställa vidden på och/eller plocka bort :)
    Tack för svaret! Jag är så himla glad för din hjälp!
    Jag beställde min klänning från Millybridal och den är tung. Därför funderar jag på om jag inte nästan måste ha ringar i underkjolen för att det ska göra någon skillnad. Jag kommer att ha samma "underkjolsstil" som du rekommenderade, nämligen:
     www.lightinthebox.com/sv/nylon-balklanning-fullt-klanning-4-klassens-golv-langd-slip-stil-brollop-underkjolar_p166181.html   

Och min (förhoppningsvis sista) fråga är om det finns någon liknande men med ringar, för att hålla även en tung klänning på plats. Till dem som funderar på att beställa från millybridal kan jag även säga att jag har mycket goda erfarenheter från dem. Min klänning fick jag efter fyra veckor och blev supernöjd. Nu gäller det bara att hitta underkjolen..

• Alev

hm.. ursäkta min dumhet men jag vet faktiskt inte om den är i slät satin. min klänning är den på bild 1 och jag vill att den ska se ut som klänningen på bild 2 (vad gäller fluffet på underdelen). den är tung också. men jag kommer nog beställa både underkjolen med tre ringar och den med åtta lager tyll så får vi helt enkelt se hur de sitter.

tusen tack!  

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill