• AnnaIda

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Vilket ställe är egentligen bäst att beställa från?

Har hittat några fina på landy och nu fastnade jag för en del på dinobridal också...

Sedan efterlyser jag klänning med lång ärm, typ ala Kate Middletons klänning, nån som vet vart jag kan hitta? :)

• AnnaIda

Att måttbeställa eller inte??!

Jag ska beställa min klänning från Landybridal och har fått hjälp av min mor att ta mått...

men nu är frågan om jag ska måttbeställa eller köra på en standard...

Storlek 32: Byst 84, midja 66, höft 91

Storlek 34: Byst 86, midja 69, höft 94

JAG: Byst 83, midja 64, höft 93

Jag ligger ju alltså rätt nära en 32a (men när jag köper toppar i butik så har jag aldrig mindre än 34)

Höftmåttet spelar inte så stor roll eftersom klänningen inte är tajt nedtill.

Vad jag har förstått så är det inte säkert att måtten ändå blir exakta när de syr så är det då värt att lägga 49 dollar på att få måttbeställd när jag ändå ligger nära?

Mina funderigar är att ta en 34 och lägga till att jag vill ha snörning i ryggen, då borde den ju passa ändå?

Vad tror ni? Ni som beställt med egna mått, har klänningarna stämt bra eller har det vait skilnad?

• AnnaIda

Detta är för övrigt klänningen...

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill