• xMariax

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Jag provade 2 klänningar i en butik här i Eskilstuna, i kjolen på dem så var det många lager med tyll så att kjolen ''gick ut'' som de ska.. Jag undrar om det är likadant med klänningar från tex jenjenhouse?

• xMariax

Jag är sugen på att beställa denna klänning från jenjen:
    http://www.jenjenhouse.com/Ball-Gown-Strapless-Sweep-Train-Satin-Tulle-Wedding-Dress-With-Lace-Sashes-002015495-g15495
    Men jag funderar på om jag kommer få på mig den!? Jag ska vara rakt på sak och säga att jag har för fet röv för att få upp vissa klänningar.. Vissa som jag skulle kunna ha på överdelen, men så har jag inte fått upp klänningen pga rumpan.. Jag funderar då på om jag kommer få på den utan att beställa 7 storlekar för stort för överdelen? Med tanke på att snörningen börjar så högt upp.. Hoppas någon förstår hur jag menar..Skäms 

• xMariax
    daniiel skrev 2013-11-09 11:00:06 följande:
    Det bör inte vara något problem alls att få på sig klänningen. Kan du inte kliva i klänningen, för att överdelen är för tight att dra över rumpan (vet hur det är, har också stor rumpa hehe), så kan du ta på dig klänningen över huvudet istället. Det funkar också, så fick jag ta på mig en av mina klänningar och det var inga problem :)
    Vad skönt att höra! Jag hade det problemet i butik när jag provade pga att de som jobbade där sa att man Absolut måste kliva i den och dra upp den och inte tvärtom..
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill