daniiel skrev 2013-08-11 20:24:24 följande:
Ja, det är inte alltid så lätt att hitta det man söker. Ett tips är dock att kanske köpa en bolero separat? Och leta en axelbandslös, eller med axelband iofs, klänning. Dels för att det är enklare att hitta klänningar utan ärm och dels för att dom brukar göra en standardstorlek på ärmarna, så ärmen är lika vid oavsett om du är en strl 36 eller strl 46. Jag vet flera brudar som fått hem klänningar med ärmar, där ärmarna varit för snäva och det inte funnits tillräckligt med utrymme att lägga ut dom. Tyvärr.
En rak A-linje med spets borde gå att hittai något ordinarie sortiment. Släp är ju en enkel ändring att göra. Har man sedan en bolero till, så får man ärmar och en stängd rygg.
Har tänkt tanken. Vill bara inte att det ska kännas "flaxigt! med boleron. Plus att jag blir lite förbannad på att det inte går att få tag på klänning med ärm - vad är det för trams!
Och har oxå hört det där med att ärmarna blir alltför snäva, jag är modell större, har iofs inte vråltjocka armar just, men självklart vill jag få plats i ärmarna!
Har funderat på en sån där bolero som man liksom trär över huvudet och kanske t o m be min mamma om hjälp att sätta fast den på klänningen så att det blir i ett.
Får fundera vidare. Har ett tag på mig men bör kanske ha funderat klart om ett par månader om jag gifter mig i maj, eller vad tror du?
Tack för dina råd!!