• Lakinna

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Hej Daniiel,

Jag är som många andra i denna tråden ny på detta och skulle vara tacksam för din hjälp. Har sett i andra trådar att du har väldigt stor kunskap om klä'nningar, materialval och beställningar. Jag har hittat min drömklänning och vill beställa den. Tänkte vända mig till Landy då jag förstår att de fått väldigt bra omdöme från de flesta. Jag vill inte göra några ändringar utan vill ha den precis så som på bilden. MEN min fråga då: Ska man ändå ange materialval, färg mm eller ska jag utgå från att de väljer "rätt"? Vad tycker du annars att jag ska ange (med utgångspunkt att jag vill ha den så lik bilden som möjligt)? Stort tack för din hjälp!

• Lakinna
    daniiel skrev 2012-12-20 11:53:35 följande:
    Hej :)

Väldigt fin klänning, Pronovias är underbara! Nu har du kanske redan hunnit beställa den, men jag svarar ändå. När det gäller material, om du vill ha den så lik orginalet som möjligt, så är det ju bra att ange samma material som orginalet är gjort i. När det gäller färg, så är det ju bra om du säger vilken färg du vill ha. Vit eller ivory, ja eller någon helt annan. Skicka dessutom med så många bilder som möjligt och ange ifall du vill ha boleron till eller inte. Sen är det ju det där med snörning eller dragkedja.

När det gäller underkjol, så tror jag en underkjol med två ringar och släp skulle bli bra om du vill att den ska få samma siluett som på bilden. Tex den här www.lightinthebox.com/sv/nylon-a-line-fullsta...
    Hej,
    tack så jättemycket för ditt svar. Jag har dock hittat denna klänning i affären nu och provat och den var tyvärr inte alls så bra som jag hoppats på :( känns jättetråkigt för jag tycker fortfarande att den är helt fantastisk på bild och nu känns det som att jag är tillbaka på ruta 1. lutar dock åt att beställa något liknande från landy... 
  • Lakinna
    Limba skrev 2013-01-04 00:34:22 följande:
    Ja det är ju underligt att jag inte fått mer info.. *otålig* snart varit fast där i en månad ju. Ja de e klart, hur ska dom veta vad innehållet kostar haha. Nåt jag fått för mig bara då Tungan ute

Väntar på denna! 

WOW vilken fin klänning!! och vilken fantastiskt pris! Var har du köpt denna? Skule nästan kunna tänka mig att köpa en likadan :)
  • Lakinna

@Limba:
    ser med spänning fram emot bilder och/eller recension när den kommer. Hoppas du inte behöver vänta allt för länge till!

• Lakinna
    Limba skrev 2013-01-04 14:27:15 följande:
    Tack Daniiel och Lakinna!
    Den e vacker. Har tittat på den länge och snubblade över den på ebay! Va väldigt tveksam, men för 800:- så va det värt att chansa. Säljaren heter pink*memory. Väldigt trevlig och hjälpsam, bytte till lace-up och tog bort dekorationen i ena sidan i silver. Svarade alltid på mail. Beställde i november, hoppas den kommer loss snart!!
    Vågar inte ha så höga förväntningar, så vi får väl se helt enkelt. LOVAR att visa när den kommer!
    Förlåt om jag hoggade din tråd Daniiel Drömmer
    Vi verkar ha väldigt lika smak för det var exakt de ändringarna jag tänkte mig :)
    Håller tummarna för att den kommer snart då! 
  • Lakinna

Hej, här kommer bilder. Jag provade klänningen igen idag och det kändes mycket bättre. Dock har jag snörat den själv så det kanske inte är optimalt. Tror dock jag behöver en annan underkjol och skulle vilja ha hjälp med det. Den jag har på mig här är en lånad med två ringar (se bild). Tror jag behöver en dels med släp men även en med mer lyft upptil. Idag drog jag upp kjolen lite högre än förra gången jag provade och då kändes det som att jag fick lite bättre midja. När den sedan är insydd och bättre snörad kan den nog bli en 100poängare

Vad tycks?!

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill