• Frullis

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Jag har blivit helt kär i denna klänning från jjshouse! Mejlade dem och frågade vilken underkjol som skulle passa bäst och fick denna till svar...

...vilket jag inte riktigt kan se att det passar. Underkjolen känns ju alldeles för stor till den relativt platta klänningen? Vad tycker du/ni?
  • Frullis
    daniiel skrev 2013-02-17 10:37:06 följande:
    Du har rätt. Den underkjolen skulle inte passa till klänningen om du vill att klänningen ska ha samma siluett och fall som på bilden. Med den där underkjolen kommer du ha en er A-linje/ball gown liknande siluett.

Jag tror mer på en underkjol liknande den här www.lightinthebox.com/sv/stain-taffeta-with-l... eller den här www.lightinthebox.com/sv/taffeta-chiffon-a-li...

Och om du vill beställa en underkjol samtidigt som klänningen, från samma sida, så rekommenderar jag den här www.jjshouse.com/Nylon-Tulle-Floor-Length-Wed... Det står att det inte är någon ring i den, men om det skulle vara det, så tycker jag du ska plocka bort den och använda underkjolen utan ring.
    Kollade också på den underklänningen från jjshouse, tror med att den passar bättre. Jag vill ju ha det fallet annars kan jag ju lika gärna ta en annan klänning, så det är konstigt att de rekomenderar den andra... =) Tack för hjälpen!
  • Frullis

Ni som gör ändringar, typ lace up istället för zipper, lägger ni en beställning som vanligt och skickar ett mejl eller gör hela beställningen via mejl? Jag funderar på att göra en sådan ändring för att klänningen ska passa bättre.

• Frullis

Hmmm... Jag tänkte beställa från jjshouse och jag ser ingen sån ruta där...

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill