• Sandra01

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Hej, Jag hoppas jag kan få hjälp här... :)

jag har spanat in denna klänning på Dino. Min väninna tror INTE den kommer se ut så här när jag väl får den. Hon hävdar att den kommer vara platt och inte stå ut så som den gör på bilden.
    vad är din erfarenhet? Jag blir så himla osäker när hon säger så....
    Här är länken till klänningen:
    http://www.dinobridal.com/discount-store-2012-a-line-catch-up-ball-gown-patterns-embellishment-tiny-pleated-wedding-dress-swd083-p-615.html

Är det något som jag måste beställa extra? Typ underkjol????

tacksam för hjälp av proffs :)

/ Sandra

• Sandra01

TACK!

Jag har också tänkt på just det.. Att blommorna ska bli för plasiga.

tack för ditt svar!!!! :)

• Sandra01

Vad tror du om denna vackra skapelse... Detta är de bilder som dom visar på sin sida. Jag har mailat med dom och frågat om dom kan göra den lite större "under the butt" så att jag kan dansa och ta "big steps" :)
    Dom svarar att det inte är några problem alls utan att jag kan få det preciiiiis så jag önskar.
    Vad säger din erfarenhet????
    / Sandra01
  • Sandra01

Daniiel: Yes, från Etsy. Visst ÄR den vacker!!!!?
    Jag vet inte vad modellen heter som jag i så fall är ute efter.. Men, inte sån här "sjöjungfru" som man knappt kan gå i...
    Jag vill liksom att den ska sitta precis så tight över rygg, byst och rumpa, men sen precis när rumpan börjar gå inåt mot låren, där vill jag att klänningen ska slutta rakt ner mot marken.
    Hjälp, hur 17 förklarar man det på engelska?? :)
    Har du erfarenhet med klänningar som ser ut så här.. är dom liiiite elastiska så det är bekvämt att sitta under middagen? :)

• Sandra01
    brud20130817 skrev 2013-03-09 09:12:28 följande:

Hej,
    Daniiel: nu har underkjolen du rekommenderade kommit och det blev helt klart lättare att gå i klänningen med den. Tycker att det blev snyggare fall också när den går ut lite längst ned.

Underkjolen hade två ringar men jag flyttade ned den övre längst ned och tog bort den största. Tyckte det blev bäst så. Vad tycks?

WOW vad fin du är!!!!

Var köpte du den?

• Sandra01

Hej igen,
    Jag måste fråga... Jag laddade upp bilder på en känning från Etsy tidigare...
    den har mycket vacker spets över hela ryggen och även över hela klänningen :)
    På bilderna på tjejen så ser det ut som sån där mjuk och len spets... Men, på själva bilden på spetstyget som skräddaren använder så ser det inte alls så mjukt ut.. eller?
    Daniiel.. hittar du mina gamla bilder? Vad tror du.. Jag är rädd att det ska vara sånt där stelt plastigt spetstyp så att den river och skaver på ryggen och inte alls är så där mjukt och lent som det ser ut som påtjejen..
    Vad är din erfarenhet?

• Sandra01

Alltså, med din erfaranhet så är det inget generellt att dessa billigare kopior har stela och plastiga spetstyger?
    Ååå... vette 17 om jag vågar!!! Den är ju SÅ mycket billigare än allt jag tittat på! 2000:-
    Men, om den inte är bra så är det 2000:- i sjön :/

Till er alla som beställer på nätet!!! Fan vad ni är bra och MODIGA!!!! Jag måste suga på karamellen ett tag till (men det var 5 avalible förra veckan, nu 4!!!!)

Kram på er!

• Sandra01

Äh, men shit jag glömde ju svara på DINA frågor! hahaha! ursäkta.
    Ja, den från Etsy!! Ja, det är just det spetstyget som jag laddat upp bild på som dom har i sin annons...
    Sen har dom också en färgkarta och att man kan välja vilken färg man önskar.
    Jag tänker mig då att jag beställer som bilden (det är dom valen man har, skriva upp färgnumret som finns på färgkartan alternativt beställa "enligt bild").
    Tycker dock att spetstyget som dom har ligger på bordet är VITARE än den på tjejen.. men, det kan ju vara hudens färg som skiner igenom också :)))

HUUUUR skulle jag klara mig utan detta forum!!!???

• Sandra01

Skämtar du!!! Samma material!!!? Ja, jag är inte förvånda!!
    Har i två dagar varit i 2 olika butiker i stockholm och provat känningar... Båda två, oberoende av varandra, snackar ner om beställningar på nätet. Dom pratar så mycket om hur fel det blir och hur blivande brudar tror dom ska få nåt fint och sen så blir dom så ledsna när dom får hem paketet med den kina-sydda klänningen...
    Självklart så pratar domdå material osv....
    Jag spelade fågelhålk "VA?? Beställer folk klänningar via Kiiiiinaaaa????" ;)

Oh.. det måste jag fråga!! Om det är en lånad bild eller deras klänning! Förutsatte att det var en lånad bild :)
    Ska maila dom genast!

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill