• Ingblå

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Hej, jag beställde en klänning från Landy för två veckor sedan, jag har provat orginalet och skickade med mina mått till klänningen. Nu när jag är här inne och läser och ser en del bilder blir jag så orolig för hur klänningen kommer att se ut. Främst är det spetsen jag är orolig, jag vill att den skall vara "matt" som på bilden och orginalet och inte blank som jag sett en del exempel på när jag kollat på bilder bland forumen här. kan jag skriva och fråga om spetsen till landy, tror du det går att få något prov hemskickat? klänningen jag beställt är en kopia från pronovias modell umana.

• Ingblå
    daniiel skrev 2013-03-15 17:21:55 följande:
    Om du beställde klänningen för två veckor sedan, så har dom mest troligt redan börjat sy den. Beställer du hem ett tygprov nu, så får du nog tygprovet och klänningen nästan samtidigt, så du har inte så stor nytta av det. Mest troligt kommer dom inte att ändra spetsen i det här skedet och du lär inte få några pengar tillbaka om du ångrar dig och avbryter köpet. Jag vet inte riktigt vad du menar med blank spets, för det mesta brukar spetsen vara matt, men med pärlor och paljetter på. Det du kan göra där är att skicka ett mejl och skriva att du absolut inte vill ha pärlor eller paljetter på din klänning. Speciellt när det är spetsapplikationer, så brukar dom (tyvärr) ha en tendens att överösa spets med bling.
    Tack så jättemycket för hjälpen, Ella skrev till mig när jag beställde att det skulle ta minst 40 dagar innan de blev klara med klänningen så jag tänkte att ev. har de inte ens börjat sy den än. Jag chansade och skrev och bad om bilder på den typen av material de tänkte använda på klänningen och ja la till att jag inte ville ha några pärlor paljetter eller stenar! Jag försökte överförtydliga att jag vill ha den så exakt orginalbilden det går! Tack igen för att du har den här tråden och skriver massa bra info!
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill