Tack, det känns alltid bättre att kolla med någon annan och kunna bolla lite funderingar :) Detta forum är verkligen perfekt, speciellt när man försöker hålla sin klänning hemlig för sina bekanta och därför inte kan ställa frågor till folk i sin omgivning! Jag tror också nr 2 skulle bli bra till min klänning, känns som att den skulle ge lagom vidd precis som du säger :)
Tanken är att jag ska ha samma klänning hela dagen, och därför tänkte jag PRECIS fråga dig (du hann före!) hur man gör med släpet? Finns haka till släpet i alla klänningar? Vart brukar de sitta isåfall så att jag kan kolla om min klänning har det? Om det ar möjligt hade jag tänkt "hålla upp" släpet med haka/ögla under kvällen, så att det inte är i vägen :)
Om ingen haka finns i min klänning, vet du någon sida där man kan kolla hur man själv syr (vet nämligen inte ens vart på klänningen man syr in en sådan)?
daniiel skrev 2013-04-07 12:27:10 följande:
Jag tycker nästintill alltid att en underkjol med släp är bäst till en klänning med släp. Jag tror nästan att nr.2, sjöjungfrumodellen med släp, skulle bli bäst till din klänning. Den ger nog ganska lagom med volym och ger även lite volym till släpet. Alla underkjolarna har ring/ringar, men dom går ju som sagt ganska enkelt att plocka bort om man skulle vilja :)
Frågan är ju lite hur du ska göra senare under dagen, ska du ha samma klänning? Ska du ha släpet "utsläppt" hela kvällen? Vill du ha en sk. bustle och haka/knyta upp släpet?