Inlägg från: Längtandsfull |Visa alla inlägg
  • Längtandsfull

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Funderar på att beställa från jenjenhouse. Se när det är dags men undrar om det går att beställa så dom fixar en Upphängning av släpet. Smidigt när festen drar igång. Någon som vet om det går att fixa,??

• Längtandsfull

Frågar igen=) någon som vet om jenjenhouse.com kan sy på något upphänge till släpet bak på klänningen. Mycket enklare att slippa släpet på kvällen..

• Längtandsfull

Daniiel: men är det en vanlig enkel knapp och ögla man hänger upp den ned eller hur fungerar det??

• Längtandsfull

Tack så mycket. Det fanns ju välldigt många olika. Någon som vet hur det är att handla på jenjenhouse.com?? Dom är ju välldigt billiga så man blir ju fundersam på om det verkligen är seriöst och hur klänningarna ser ut i verkligen..

• Längtandsfull

Hur går jag tillväga när jag skall maila om att jag vill ha en upphägning till släpet? Gissar att jag behöver skriva på engelska men tyvärr är jag sjukt dålig då det..

• Längtandsfull

Egentligen har jag inte så mycket koll på alla olika mer är att jag sett dom bilderna du länkade till. Trodde först att det bara fanns en variant. Men får maila dom och se om dom förstår mig. Känns som ett måste när man ska dansa senare på kvällen.

• Längtandsfull

Hej!
    Denna klänningen har jag köpt nu skall den bara ändras lite så den blir precis som jag vill ha den =)
    Men va tror ni om underkjol till denna??

Brudklänning Atelier Diagonal: 2842 A

• Längtandsfull

Daniiel: jag kommer hänga upp kjolen på kvällen. Sen vill jag att det ska va en ordentllig klänning.

• Längtandsfull

Kanske inte riktigt rätt tråd men ni som beställer från kika företag kanske vet =) Funderar på att köpa en väska från lightinthebox, vad får man räkna i tullavgift för det??

• Längtandsfull

Någon som har koll på vad det kostar i tullen för 2 st korta tärnklänningar? Har beställt från jenjenhouse och är nu lite orolig att det ska gå på massa mer.

• Längtandsfull

Har försökt läsa där men det står så mycket överallt så jag blir alldeles snurrig.

• Längtandsfull

Tror allt totalt gick på strax under 1500.

• Längtandsfull

Oj 2000:- kan det verkligen stämma... Då blir det ju jättedyra klänningar =(

• Längtandsfull

Ok då känns det lite bättre. Men jag hoppas endå att vi slipper dom extra avgifterna men den chansen är nog liten.

• Längtandsfull

Måste fråga er som har koll på när det gäller att beställa från exempel jenjenhouse. Det kommer levereras med företaget UPS. Men hur blir det med tullavgifter? Kommer dom på räkning innan eller efter leverans? När vi beställde alla dekorationer från USA så ringde tullen upp oss och vi betalade en summa direkt över telefon och någon dag efter så kom leveransen hem.

• Längtandsfull

Nu måste jag ha hjälp !!! Tärnornas klänningar kom hem idag och dom var superfina men färgen är inte riktigt rätt =( Funderar på att beställa hem tygprover från jenjenhouse men om man läste sidan på engelska så står det free shipping på tygprover men det står det inte om man läser på svenska. Är det gratis frakt?? Snälla svara så snart ni kan för jag måste beställa men det blir ju lite dyrt om jag skall betala frakt också.

• Längtandsfull

Skulle även vilja veta om det är någon som vet hur det går till att skicka tillbaka klänningarna man fått hem och sen beställa hem samma klänning fast i annan färg. Får jag betala frakt både för att skicka dit dom och sen öven för att få hem nya?? Så alltså frakt för båda vägarna..

• Längtandsfull

Tygproverna kom idag=) tig alltså inte ens en vecka. Vi vill skicka tillbaka klänningarna och beställa dom i en annan färg. Frågan är bara hur jag skall göra detta.

• Längtandsfull

Daniiel: frakt för Tygproverna fick jag betala själv. Har mailad jenjen och fick till svar att vi inte kan byta till annan färg. Anledningen var tydligen att dom syr upp klänningarna vid varje ny beställning. Kan förstå om det var så att vi special beställt klänningar i våra egna mått men nu var ju inte så fallet utan vi tog en av deras storlekar. Blir så sur. Vi måste verkligen ha mer rätt färg.

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill