• HalkatlaNr1
    daniiel skrev 2013-05-21 12:11:19 följande:
    Jag hade inte valt att beställa från DHgate, baserat på egen erfarenhet, men man kan ju ha tur :) Och vilken färg är ju helt och hållet upp till bruden själv ;) Man tycker ju olika och passar i olika. Har du beställt klänningen och vilken färg blev det isåfall? :)
    Nej, jag har inte beställt den än.. Det är en klänning som passar mig
    o jag har inte hittat nån liknande nån annanstans.
    Mycket dålig erfarenhet? På vad sätt? 
  • HalkatlaNr1
    daniiel skrev 2013-05-21 16:00:01 följande:
    Jo, jag kan ju tillägga också att blommor på brudklänningar från Kina (som applikationerna på klänningen du kikat på) sällan blir bra. Oftast blir det väldigt plastiga, fula scrapbookingblommor som limmas på. Jag säger inte att det alltid blir fult eller dåligt, men enligt min erfarenhet blir det oftare dåligt än bra. Tyvärr.
    Ok, då får det nog vara med den!  :(
    Men tack för tipset att få den uppsydd nån annanstans..
    Landy, var finns de? Har du länk? 
  • HalkatlaNr1
    daniiel skrev 2013-05-21 22:33:15 följande:
    Knappt någon underkjol alls ;) En tunn och enkel, bara för att få ett fint fall på kjolen, inte för någon volym. Något liknande den här www.lightinthebox.com/taffeta-chiffon-a-line-... (fast i vitt då, finns att välja). Eller ännu tunnare.

Om klänningen är ordentligt fodrad och är sydd i bridal satin 395 (tjockare satintyg som brukar användas till brudklänningar), så är det dock inte säkert att det behövs någon underkjol alls.
    Hehe.. De skulle nog uppskattas av den blivande..
    Jag skrämde upp honom m att de skulle va:
    Underkjol, korsett, strumpeband o massa knappar.. {#emotions_dlg.djavulsk} 
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill