• 20140222

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Hej TS!

Jag kan inget om kläder och bröllopsklänningar.

Men jag vill ha en klänning som är rak upptill. Vill ej ha "hjärtformad" vid bysten.
    Och stor med volanger nertill. Det skall vara stort och fluffigt!
    Och sen vill ja ha långt släp.

Hur gör jag då jag söker på sådana klänningar.
    Jag vet ju inte vad de kallas för då man skall ange de olika sökkriterierna.

Tack på förhand! Glad

• 20140222
    daniiel skrev 2013-09-14 15:56:33 följande:
    Hej :)

Stort och fluffigt är riktigt min smak ;)

Frågan är ju om du vill köpa en klänning i en butik här i Sverige så du kan pröva den först, eller om du kan tänka dig att beställa en klänning? Kan du tänka dig att beställa en så kallad kinaklänning, så går det ju göra diverse ändringar. Tex om urringningen på en klänning du tycker om är hjärtformad, så kan dom sy den med rak urringning istället. Samma sak med släpet, dom kan göra det längre om du tycker det är för kort :)

Men generellt, så sök på klänningar som kallas "ball gown", för det är den modellen som har stora och puffiga kjolar :) Två tips nedan, där du kan kika på klänningar :)

www.landybridal.co/wedding-dresses/ball-gown-...
    www.dinobridals.com/c/ball-gown-wedding-dress...
    Hej igen TS!Glad

Jag tackar så mycket! för Din hjälp.Glad Detta uppskattade jag jättemycket.{#emotions_dlg.flower}
  • 20140222

Hej TS!

Jag har skrivit här förut.
    Är inne och tittar på JenJen House.
    Men har lite svårt att veta vad jag skall söka på.
    Om jag vill ha det längsta släp som finns att söka på.Obestämd

Jag vill ha långt! släp, det är viktigt för mig.Glad

Tack för hjälpen!{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill