• TheBigS

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Jag behöver hjälp!!! Glad

Jag vill ha en underkjol med stänger inuti så att jag kan få en "ball gown" klänning. Klänningen i sig är ganska bred redan med hur vet jag att kjolen passar till klänningen?

Har tänkt att köpa denna klänningen:
    www.jjshouse.com/se/Balklanning-One-Shoulder-Court-Slap-Satin-Brollopsklanning-Med-Rufsar-Blomma-Or-002000654-g654

Och någon av dessa kjolar:
    www.jjshouse.com/se/Kvinnor-Nylon-Nat-Golv-Langd-1-Nivaer-Underkjolar-037004105-g4105

www.jjshouse.com/se/Kvinnor-Nylon-Golv-Langd-1-Nivaer-Underkjolar-037031007-g31007

Vill att klänningen ska vara stor och fluffig.
  • TheBigS
    daniiel skrev 2013-12-08 16:16:37 följande:
    Till den klänningen tror jag faktiskt att en underkjol med tre ringar kan bli bra. Det är som en klassisk ballgown, tre ringar, det ger bra vidd utan att bli alldeles för styvt och stelt. Tänk också på hur du vill göra sedan, när du tex ska sitta ner och äta en eventuell middag i klänningen. Vill du ha samma underkjol då? Vill du byta? Vara helt utan? För en underkjol liknande dom du kikat på kan, trots att ringarna inte är helt hårda såklart, bli väldigt krånglig och obekväm att sitta ner i.

Det finns ju underkjolar med släp också, ifall du tänkt ha släp på klänningen. Det finns även underkjolar, för ballgown-klänningar, som är helt utan ringar och ger en bra vidd ändå. Det beror ju helt och hållet på hur du vill att klänningen ska se ut och kännas, vad som passar bäst.
    Tack så mycket :) Ja det är det där med sittandet jag funderat på... hur det blir

Vart kan man köpa stora kjolar som ändå är mjuka?
  • TheBigS

En fråga till.... Hur förklarar jag på engelska att jag INTE vill ha brodyr på klänningen? (asså blommor och sånt på överdelen) Dum fråga kanske men blir så lätt missförstånd. Finns ju ibland vissa benämningar för sånt :P

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill