CharliesChoice skrev 2013-01-01 17:30:42 följande:
Tack så jättemycket, vad gulligt att du ville länka!! Jösses vad billiga de var, jag trodde det skulle kosta minst en tusenlapp. Jag gillade länk nummer två mest, funderar på om jag ska slå till på den. Nu har jag ju inte provat med ring över huvudtaget, men jag tror att jag inte kommer att ha den alls. Jag är liksom rädd att den ska uppföra sig som nåt motsträvig fjäder och liksom boinka ut åt alla håll! Hur ska man kunna knäböja tex!? Och sen om man står jättenära varann, då putar klänningen ut en massa på andra sidan? Och om den blivande maken lyfter upp en i famnen... Nej, jag tror jag är för lite ladylike för att klara en sån ring!
En till dum fråga då.. Det verkar ju vara one size på dessa. Det känns lite vanskligt. Jag är typ strl 38 och klänningen är i strl 36 (*hrm*) så jag ligger ju mitt i det spannet som står som midjemått. Vet du hur det brukar funka, sitter de på plats? Eller kanske man syr fast den i kjolen?
Ja, ringen på den underkjolen går ju som sagt att plocka bort, så du kan ju pröva både med och utan före. Då märker du ju vad du själv föredrar bäst :) Vissa har ringen i kyrkan och under fotograferingen, för att få bra vidd i kjolen, men plockar ur den till middagen/festen för att enklare kunna sitta och röra sig.
När det gäller storleken, så brukar det vara elastiskt band i midjan med kardborre som gör att den brukar sitta bra både på dom som är lite mindre och större :)