sansun skrev 2013-03-04 16:40:46 följande:
Vilken kanon tråd!
Jag har tittat på lightinthebox å tycker att det finns jätte mycket snyggt där. Skulle passa oss perfekt att kunna beställa tärnklänningar där då vi ska ha 4 stycken till väldigt olika personer men vill gärna hålla dem i ungefär samma färg.
Ska ha blått och klänningar både till en 10 åring, smal 18 åring, 30 åring nybliven 2 barns mor och en lite kurvigare 37 åring. Står att dom inte garanterar exakt lika färger på klänningarna om man beställer olika modeller fast i samma färg, tror du att det skiljer så pass mycket att det kommer synas när dom står bevid varandra? Men tycker det känns som dom har dyr frakt.... Eller är det ungefär detsamma på alla sidor? :-O Har inte kollat någon annan. :-/ Sen en självklar fråga, hur är dom att handla från, kvalitet osv?
Jag tror inte att det kommer skilja så mkt i färg, men jag tror att den främsta anledningen till att det kan vara så är att klänningarna sys i olika tyger beroende på modell. En chiffongklänning i mörkblått får ju en lite annan nyans än en satinklänning i mörkblått. Sedan kan det säkert skilja lite beroende på vilken tygrulle dom använder tex eller liknande, men om du beställer fyra olika klänningar, men i samma tyg och färg, så tror jag inte att det är någon fara :)
Frakten baserar ju nästan alltid på vikten, så ju mer du beställer, desto tyngre blir det och därmed ökar fraktkostnaden. Jag har inte tidigare hört att LITB ska vara dyrare än någon annan sida dock, utan det brukar vara ganska lika så vitt jag vet.