Inlägg från: jenniferochaugust |Visa alla inlägg
  • jenniferochaugust

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

Klänning nummer 2 ser helt ok ut förutom själva skärpet där de har gjort något slags blommönster, gillas inte! Kanske till och med kan be dem ta bort allt "sparkly" och bara ha ett skärp i samma färg som klänningen i typ satin. Det kanske skulle bli finare? Tycker verkligen inte om skärp-delen som den ser ut nu. Vad tycks?

Shit vad nervös och jobbig jag känner mig nu! Baaah!

• jenniferochaugust
    Förtydligande bilder på hur jag tänker...
    Vet inte ens om de kan fixa det jag ber dem om? Tror ni?

• jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-03-21 09:19:50 följande:
    Vilken färg skulle den här vara i?

I övrigt tycker jag inte att det är något fel på den. Jag hade varit nöjd över resultatet :) Vill du inte ha skenorna, så be att dom plockar bort dom bara. Skriv att du vill ha ett tunt band i midjan och sömmen i sidan tycker jag inte är speciellt framträdande, men den kan du nog inte göra något åt. Ja, jag tycker som sagt att helheten är väldigt fin och lik originalet faktiskt.

Och ja, att du fick bilder, wow! Måste nog vara första gången någon får det av Dino ;) haha
    Hej på dig! Vilken tur att du är morgonpigg och svarar! Är alldeles till mig haha :)
    Den ska vara i Sage green, jag trodde att det var lite mörkare. Denna känns mer som mintgrön? Men den blir nog fin ändå! Jag förtydligade i de senaste bilderna vilken söm jag tyckte var märklig och lite för framträdande, kanske lite mer tyll (eller är det chiffong) skulle kunna dölja sömmen?
    Vad heter skenorna på engelska? Vet du hur jag kan förklara det?

Du anar inte hur underbart trevlig jag varit i alla mina mejl för att jag skulle få bilder skickade. Varenda gånmg har jag skrivit "thank you for your good service" och "thank you so much, you are wonderful" och liknande haha. I pays off, så är det!
  • jenniferochaugust

Måste även förtydliga att allt som allt är jag mycket nöjd än så länge! Låter kanske lite petig och bråkig, men det vore ju härligt om jag blev 100% nöjd. nu är jag 90% nöjd :)

• jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-03-21 09:29:40 följande:
    Du kan ju helt enkelt be att dom plockar ur skenorna, men då blir ju inte överdelen lika stabil. Du kan också be om ett band i midjan och att dom fyller ut med mer tyll, speciellt upptill :) Annars kanske en sömmerska här hemma kan, eller du själv, sy dit lite mer tyll och så köper du ett midjeband som du tycker om. Ifall dom inte vill/hinner göra dom ändringarna. Men som sagt, när man köper en kinaklänning måste man kunna se helheten och inte stirra sig blind på detaljer, och helheten av denna klänningen är fin och lik originalet :) Men med det sagt, så menar jag inte att du inte ska påpeka vad du vill ha ändrat, för det ska du självklart göra!
    Ja, jag tänkte att jag måste "pick my battles" och inte be dem ändra för mycket. Jag har en sömmerska redo för att ändra min brudklänning (som inte är klar än enligt Dino), kanske är bättre att hon tar ut skenorna om det behövs. Men jag ska nog be Dino att sätta på mer tyll upptill så att sömmen itne syns lika väl. Ska även be dem att göra bandet i midjan mer markerat på den klänningen.

Klänning nr 2 är jag osäker på om jag ska be om mer glitter eller ta bort det helt i midjan. Vad tycker du? Jag är ju ingen glitter-tjej egentligen hehe...
  • jenniferochaugust

Är detta tydligt, tror du? Känner mig så osäker på hur jag ska förklara!

• jenniferochaugust

Hej igen,
    dessa bilder tänktej ag skicka till Dino, tror du att det är ok?
    Jag bestämde mig för mer glitter på klänningen i alla fall! Jag ska ju bära den på ett bröllop i juni och glitter är väl aldrig fel när man ska vara fin? Annars får jag väl lösa det när den kommer... Första och sista gången i mitt liv jag kommer att skriva "more" pärlor, glitter och sånt tror jag :)

• jenniferochaugust

Nu har jag skickat bilderna till Dino och hoppas att de vill göra ändringarna jag ber dem om. Jag var om möjligt ännu trevligare nu när jag skickade ändringarna. Började mejlet med "Wow, beautiful dresses! You did a really good job! Than kyou so much" haha. Fast det är ju sant! Jag är riktigt nöjd, men nu när jag märkt att min smöriga strategi fungerar så är det bara att köpra på!

• jenniferochaugust

Hoho, me again! haha
    Jo, jag har ökat kontrasten och ljusat upp bilden på tyllen lite. Och hallå! Det är ju påsydd tyll i två olika färger, är det inte? En väldigt ljus mintgrönaktig tyll som det är i resten av klänningen och en ganska stark grön tyll. Det ser väl inte bra ut? Jag vill inte ha i två oliak färger, det ser lite hafsigt och "cirkus"-aktigt ut tycker jag. Och nu har jag redan skickat bilderna med ändringar till Dino, jag vill inte vara tjatig! Fan också! What to do?

• jenniferochaugust

Jag tycker mig verkligen se att de har blandat grönt tyll med det ljusa mintgröna tyllet. Eftersom det är små påsydda bitar ser det lite cirkus ut enligt mig. Men även det kan ju bli bättre om de syr på mer tyll, så det blir tätare. Kanske den ljusa tyllen tog slut? haha... Jag ska skriva och fråga när de återkommer... Och ska försöka att inte vara så besatt... om möjligt...

• jenniferochaugust

Hej! Har fått svar från Dino nu angående ändringarna jag vill göra. Verkar inte vara något problem :) "ok i will let our tailor do this for you" är svaret jag fick. Så jag hoppas att det löser sig. De är jämt väldigt kortfattade i sina mejl, men det gör mig inget så länge de faktiskt svarar! Nu ska det bli spännande att få se brudklänningen!

• jenniferochaugust

Daniiel, jag vet inte hur det går för den. Den var inte klar igår när de skickade bilderna på de andra klänningarna. Jag hoppas verkligen att de skickar en bild på den också. Den är ju absolut viktigast såklart! Jag hoppas och tror dock att den blir bra, om de inte missuppfattat något i mina instruktioner. Jag har haft kontakt med en tjej här på BT som beställde en liknande modell från Dino och den blev jättebra! Fick mejl nyss från Dino om att hårkammarna jag beställt till mina tärnor är slut och att jag fick välja några andra. " Sorry to disturb you" inleddes mejlet med. Haha kul med tanke på hur mycket jag stört dem :)

• jenniferochaugust

Fan fan fan...
    Man ska inte prova brudklänningar när man redan beställt klänning insåg jag igår.
    Jag och min kille var uttråkade igår och bestämde oss för att spontan-åka och titta på brudklänningar. Jag bestämde mig för att prova en modell som jag aldrig någonsin tittat åt tidigare, närmligen sjöjungfrumodellen. Till saken hör att jag gått ner väldigt mycket i vikt senaste året och trodde aldrig att jag skulle passa i den modellen, men nu är den allt jag tänker på. Och jag har ju redan beställt en klänning i en helt annan modell!!!

Då undrar jag Daniiel: Du beställde ju flera olika Kinaklänningar. Har du sålt dem eller finns de kvar? Är det svårt att sälja Kinaklänningar? Om jag nu skulle vilja köra på min klänning jag hittade igår alltså...

Bifogar bild på mig i den också :)

Och här är klänningsmodellen jag beställt från Kina:

• jenniferochaugust
    daniiel skrev 2013-03-25 18:14:43 följande:
    Pröva din klänning när du får hem den och se hur det känns, vill du ändå ha en annan, så sälj den! Jag har sålt 3 av 4 klänningar :) Allt går att sälja ;) Bara till rätt pris och säljare, så du ska inte räkna med att få den såld på en vecka. Har man tid och pengar, så ska man verkligen se till att försöka hitta rätt klänning så att säga. Jag vet ju själv, att trots att jag tyckte om min klänning och kände mig fin, så var det inte min drömklänning och det kan än idag vara något jag känner mig lite bitter över.

Och jag måste säga att du passade väldigt bra i sjöjungfrumodellen, väldigt fint på dig! :)
    Nu kommer jag inte behöva vänta särskilt länge i alla fall! Klänningarna är på väg! Det var en riktig överraskning måste jag säga! Ingen förvarning trots att vi har kontakt så ofta.

Dinobridal skickade dock aldrig ett foto på min brudklänning så jag har ingen aning om hur den kommer att se ut. Jag beställde med Expressfrakt så klänningarna borde vara här inom 2 dygn, otroligt! 

Det var verkligen trist att de visade bilder på festklänningarna, men inte på brudklänningen. Hade nog önskat att de hade gjort tvärtom då brudklänningen är mycket viktigare... Men men... :)
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill