• PimPim83

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

daniiel skrev 2013-02-12 07:21:07 följande:
    Den ser ju otroligt vacker ut! :) Du var gravid nu, visst?, så magen inte ryms i klänningen ;P Grattis till det förresten, så roligt :D Kan tänka mig att du längtar främst efter barnet nu, men även att få hoppa i klänningen ;) Ja, om du nu inte kan ha den ännu..
    Ja jag är gravid med nr 2 nu. Sambon gjorde ett försök att hjälpa mig med klänningen men det vara bara att konstatera att magen är för stor (v 35) så jag får snällt vänta. Önskar att jag kunde prova den ordentligt nu. Är rädd att det inte ska se bra ut sedan när magen är borta. Den enda jag inte är så förtjust i med klänningen är den inbygda bh:n. Hade hellre haft tunnare tyg upptill. 
  • PimPim83
    daniiel skrev 2013-02-12 21:00:07 följande:
    Då är det förhoppningsvis inte så många veckor kvar då :) Men jag förstår om magen inte riktigt fick plats nu då :P Ahaa okej, har den insydda kupor? Jag antar att det inte är någon söm som är bra till, så det går att sprätta upp och plocka ur isåfall heller.
    Ja det är insydda kupor, som dessutom känns lite små för mig. Jag har kontaktat en sömmerska som jag ska träffa i sommar för att justera bla längden på klänningen. Tänkte att jag skulle kolla med henne om hon kan göra något åt den inbygda bh:n. Förhoppningsvis kan hon plocka bort den utan problem.
  • PimPim83
    MoMo skrev 2013-02-21 18:23:00 följande:
    Nu blir jag fundersam, var kan man se sin order? Jag har ju beställt från Landy men har vet inte om betalningen kommit fram (betalade med Paypal i tisdags) men jag kan inte se någon order någonstans?
    Jag beställde min klänning via mail till Landy. Kunde inte se min order någonstans men jag mailade helt enkelt till dom och frågade och då fick jag till svar att de mottagit min betalning och att klänningen hade börjat att sys. Testa att maila Landy och fråga. :)
  • PimPim83
    daniiel skrev 2013-03-09 12:23:55 följande:
    Om du bara vill ha volym nertill och med en ring, så tror jag den skulle bli bra :) Om du vill ha mer jämn volym och ett mjukare fall, så tror jag mer på något liknande den här www.lightinthebox.com/taffeta-chiffon-a-line-... och vill du ha mer av en A-linje form, så kan den här passa www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len... med eller utan ring.

Så.. ja, det beror på hur du vill att klänningen ska se ut, vilken siluett :)
    Tack!
  • PimPim83
    Frullis skrev 2013-03-12 19:33:48 följande:
    Ni som gör ändringar, typ lace up istället för zipper, lägger ni en beställning som vanligt och skickar ett mejl eller gör hela beställningen via mejl? Jag funderar på att göra en sådan ändring för att klänningen ska passa bättre.
    På landy fanns också en ruta där man kunde lämna kommentarer när man gjorde beställningen.
  • PimPim83

Nu har jag "råkat" kontakta Dino om en till klänning och fått ett bra prisförslag. Är riktigt sugen på att beställa trots att jag redan har en klänning. Det är livsfarligt detta. ;) Det jag undrar är hur man formulerar sig om man vill ha helt spetstyg och inte spetsapplikationer? Och att man vill att bandet i midjan ska vara avtagbart?

• PimPim83

Denna klänningen är det och detta är bilden jag skickade till Dino. De kunde göra den för 200 dollar inkl frakt. Drygt 1300 kr.

Haha! Nä man kan inte ha för många klänningar, men kan säga att sambon blev rätt irreterad när jag sa att jag var sugen på att beställa en till klänning. Vi får se hur jag gör...
  • PimPim83
    daniiel skrev 2013-03-16 11:38:02 följande:
    Jättefin klänning :D Jag hoppas du beställer den, så jag får se resultatet ;) Nej, men det är klart att det kan vara smått onödigt, men å andra sidan.. man gifter sig (förhoppningsvis) bara en gång och har man då möjlighet till den "perfekta" klänningen så..

Men min make var lite smått irriterad på alla brudklänningarna också. Jag hade ju fyra. Kan dock säga att när jag sålt iväg tre av dom, så saknade han dom lite :P haha
    Visst är den! Jag tänker lite att den klänningen jag redan har betalade jag 1500 kr för och den här skulle kosta mig drygt 1300. Sammanlagt blir det ca 2800 kr och hade jag köpt min klänning i en butik i Sverige hade jag troligtvis betalat det dubbla eller mer för EN klänning. Man hittar väl på alla möjliga ursäkter för att man blir så sugen på att köpa. Tungan ute

Jag skickade iallafall iväg ett mejl till Dino nu och frågade om att få se bilder på deras spetstyger.
  • PimPim83

Nu har jag -nästan- bestämt mig för att beställa en till klänning (den jag visade bild på här om dagen). Har mailat både dino och landy om pris.

Dino är väldigt fåordiga i sina mail. I det senaste mailet skrev de ingenting alls utan skickade bara bilder på deras spetstyger. De kan sy klänningen för 200 dollor inkl frakt, men har inte verifierat att de förstår vilka ändringar jag vill göra. Får en konstig känsla av mailkontakten bara...

Landy är mycket trevliga i sina mail. "Ella" skriver så att det framgår att hon förstår vilka ändringar jag vill göra och bekräftar att de kan göra ändringarna. Med Landy vet jag mer vad jag får eftersom jag beställde klänning nr 1 av dem. Landy kan sy klänningen för 299 dollar inkl frakt.

Det skiljer ändå 100 dollar mellan företagen. Med Landy vet jag mer vad jag får och servicen känns bättre. Men Dino verkar kunna sy klänningen billigare och snabbare (inte för att jag har bråttom). Och eftersom priset hos Dino är såpass lågt vet jag att jag kommer under tullgränsen. Däremot vet jag ingenting om resultatet...

Har du (eller någon annan) några råd att ge mig, eller tankar kring detta? Är det värt att betala 100 dollar mer för att Landy känns (i mina ögon) lite säkrare?

Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill