Ariana skrev 2013-03-17 18:11:17 följande:
Jag ska göra mitt bästa och försöka svara på alla dina frågor :)
Till att börja med måste jag säga att du kikar på en helt underbart vacker klänning! Mori Lee är en personlig favorit och Julietta-kollektionen är jättefin tycker jag.
Vidare måste jag säga att bilden på klänningen i ditt inlägg, inte från Mori Lee, utan den andra bilden. Det är inget fel på den klänningen, den är lik originalet, men den är alldeles för stor för kvinnan på bilden. Din klänning kan komma att se liknande ut och det man får göra då, är att ta den till en sömmerska och försöka sy in den :) Det är inte ovanligt.
Du kommer inte få en klänning som är 100% lik originalet, för precis som du skriver, så gör dom ibland små ändringar för att det inte ska bli exakta kopior. Plus att dom förmodligen inte sitter och räknar veck och draperingar, utan gör så att helheten ska bli lik. Man får alltså gå efter helhetsintrycket. Vanligtvis brukar man inte behöva skriva att man vill ha snörning om klänningen har det på bilden, men det skadar aldrig att skriva det ändå, bara för att det ska bli extra tydligt att man faktiskt vill ha det. Vanligtvis har dom insydda skenor och kupor.
Jag tror att den kan bli väldigt fin med vinrött band istället :) När det gäller snörningen, så kommer dom ju göra även öglorna vinröda om du beställer med vinröd snörning. Annars får du öglor i ivory. Och jag tror inte att dom kommer skicka med ett extra band till snörningen i vinrött, utan då får nog försöka fixa ett här hemma om du skulle ångra dig och vilja ha rött ändå. Ja, eller beställa med rött från början :)
Eftersom midjebandet inte ska knytas eller vara avtagbart, så brukar dom sy fast det i ryggen, så att det inte täcker snörningen. Det du kan göra är att hitta en bild på en rygg med snörning och band i midjan och skriva "I want the sash to be attached like this in back." för att ge en klarare bild av hur du vill ha det.
Jag har personligen ingen erfarenhet av hur dera dekorationer brukar vara, men jag skulle tippa på att den är i samma kvalitet som Dino och Landy och den är helt okej. Dom gillar ju pärlor och paljetter ;)
Jag tycker att släpet ser ut att vara ett chapel på bilden. Vanligtvis är ett sådant ca 1,5m räknat från midjan och eftersom hon har en underkjol med släp på bilden, så fyller det ut och ger ett fint fall på släpet och det gör ju att släpet inte ligger platt på marken så att säga och kan därmed se något kortare ut än vad det är. Oftast tänker man bara på den biten som ligger på golvet. Hur den skulle se ut som golvlång vet jag inte. Svårt att säga, men vill du ha den golvlång, så ska du givetvis ha den så. Alternativt välja ett kortare släp, court eller brush kanske.
Eftersom klänningen är en drop waist/fit and flare, så passar det bäst med en underkjol i liknande modell. Och oavsett om du väljer med eller utan släp, så bör du ha en underkjol utan släp eftersom du tänkt ha en bustle om du väljer med släp. Något liknande den här
www.lightinthebox.com/polyester-a-line-medium-fullness-full-length-wedding-slip-style-petticoat_p406010.html eller den här
www.lightinthebox.com/polyester-a-line-short-flare-full-length-wedding-slip-style-petticoat_p406012.html är nog bästa modellen.
Och om du väljer en annan kjol, så beror det helt och hållet på hur den kjolen ser ut för att kunna säga om det kan bli en bra övergång eller inte. Vilken kjol funderar du på istället då?
Jag mejlade med Milly senast förra veckan, vad konstigt att du inte får svar från dom. Jag brukar alltid få svar dagen efter, eller max efter ytterligare en dag till.