konijntje skrev 2013-03-21 14:43:57 följande:
Hej daniiel!
Jag undrar om du kan hjälpa mig. Jag har hittat 3 klänningar på dinobridal som jag gillar och jag undrar vilken du tror att dem är bäst på att göra (blir närmast som på bilden).
(1)
www.dinobridal.com/discount-store-siren-hot-s...
(2)
www.dinobridal.com/discount-store-2012-casual...
(3)
www.dinobridal.com/discount-store-2012-new-la...
Jag undrar även över släpet, det verkar som de skriver lite på måfå om vilket slags släp det är, kan det stämma? Kan man be dem korta släpet? Måste man då maila dem innan köpet, eller kan man skriva det någonstans när man köper klänningen? Har egentligen samma fråga om man kan byta till snöring i ryggen? Är det fortfarande samma pris med sådana ändringar?
Jag undrar även hur de är i storlekarna? Mina mått är 97-74-101 så jag är osäker på ifall vilken storlek jag ska ta. Tror du en storlek 40 från dinobridal fungerar om den har snöring? Beställde innan en klänning från
Lilly.nu i storlek 38...och den passar mig förrutom över brösten. Vill inte få samma problem igen.
Tack och ursäkta att det blev så många frågor :)
Hej :)
Jättefina klänningar alla tre. Vilken känner du mest för? Vilken skulle du helt vilja ha? Jag tror det är lite hugget som stucket faktiskt. Du måste nog gå efter vad du helst vill ha. En klänning med tyll, en klänning i hel spets eller en klänning i satin. Den första klänningen och den sista är ju mer liknande modell, med sjöjunfru, eller fit and flare. Den andra klänningen är ju dock mer en empire med axelband dessutom. Den första och sista är nog enklast att få med snörning, den första är nog enklast att lägga upp om det skulle behövas, tillsammans med den andra. Där kan den sista vara lite knepig, eftersom den har som en spetskant nertill. Men som sagt, lite hugget som stucket. Ingen kommer bli exakt som på bilden, utan ha alltid i åtanke att man bör se till helheten och förvänta sig ungefär 90% likhet. Då brukar man inte bli besviken :)
Ändringar kan man skriva något steg längre in i beställningen, om det är så pass enkla ändringar som inget släp och snörning i ryggen. Vill man ha väldigt många eller stora ändringar, så kan det vara bra att få det bekräftat via mejl först. Det man kan göra sedan, när man lagt beställningen, är att mejla en bild på klänningen tillsammans med ordernumret och ändringarna och dubbelkolla.
Angående storlek, så tror jag nog att du skulle kunna ha en strl 40 med snörning, men även en strl 42 med snörning. Är du orolig över bysten, så skulle jag nästan hellre säga att du kan ta en strl 42 med snörning och sedan eventuellt sy in den i midjan lite. Det är ju oftast betydligt enklare att sy in en klänning än att lägga ut det. Alternativt att du beställa efter dina egna mått och med snörning, då bör den passa bra :)