• PimPim83

Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill

daniiel skrev 2013-03-20 21:42:33 följande:
    Ja, det är ju svårt att säga. Jag har ju själv inte beställt från Landy, men från Dino och var/är väldigt nöjd med mina klänningar därifrån, så jag skulle ju utan tvekan våga beställa från dom fler gånger. Känner du större förtroende för Landy och känner att du inte har några problem med att betala lite mer, så är det ju bara att beställa från dom :) Jag har dock personligen inget negativt att säga om Dino faktiskt.
    Nu är jag 99% säker på att OM jag beställer klänningen så blir det från Landy. Fick veta igår att jag får tillbaka 15 000 kr på skatten (!!!), har aldrig fått tillbaka så mycket förut. Så nu känner jag att jag kan "unna" mig en landy-klänning till. Haha! Oavsett om jag måste betala tull & moms kommer slutpriset ändå bli under 3000 kr och i brudklänningssammanhang är det ju egentligen ingenting.
  • PimPim83
    daniiel skrev 2013-03-21 10:38:00 följande:
    Oftast när det bara är "satin", så menar dom bridal satin 395 som det kallas, som är ett mjukt, tjockt och vackert satintyg. "Elastic satin" är ett tunnare satintyg som är precis det, elastiskt, stretch-satin helt enkelt :)
    Va bra! För "Ella" skrev att de skulle sy klänningen i "lace & elastic satin" när jag skrev att jag ville ha en lätt och luftig klänning som inte är för tung.
  • PimPim83
    daniiel skrev 2013-05-21 12:18:26 följande:
    Vad fin :) Du har inte hunnit få hem den än antar jag? Jag tror inte på en så stor underkjol under den är och jag vet inte, men jag skulle vilja behålla den lite "flygiga" känslan på klänningen. Förhoppningsvis har du redan hittat en underkjol som passar, men skriver ändå :P

Jag hade nog valt något liknande det här (och plockat ut ringarna), beroende på hur mkt vidd du vill ha osv.
    www.lightinthebox.com/nylon-a-line-gown-2-tie...
    www.lightinthebox.com/polyester-fishtail-full...
    www.lightinthebox.com/Nylon---Tulle-Floor-len...
    Tack för tipsen!

Nej jag har inte fått hem den ännu. Den ska skickas från Kina när som helst så om någon vecka borde den komma. Känner att jag vill prova den först innan jag bestämmer mig för underkjol.
  • PimPim83
    sandrahs skrev 2013-07-31 20:18:34 följande:
    Hej!Jag har kanske äntligen hittat en klänning jag vill ha:www.landybridal.co/a-line-strapless-chap el-train-wedding-dress-h1lblb0274.htmlMen jag vet inte riktigt om man vågar beställa? Är på blocket också och kikar men det har inte kommit ut något vettigt där, inte i min storlek iaf verkar vara mest stl 34-36!Det är klänningen är visserligen inte på någon modellbild så den borde se ut som på bilderna, vad tror du? Vad har du för erfarenhet av landybridal?Har mailat dom imorse om man fick ändra till snörning i ryggen samt att ta bort alternativt ändra färg på bandet. Jag fick svar att det gick bra bara efter någon timme på bra engelska så det känns lite mer betryggande.         Har sneglat lite på ebay också men det känns lite mer osäkert, men jag kanske har fel?        
    Jag har beställt två klänningar från Landybridal och är jättenöjd. Det finns ju dock inga garantier och man ska nog vara beredd på att ta klänningen till en sömmerska för att den ska passa perfekt.
  • PimPim83
    SoStylish skrev 2013-08-29 11:25:36 följande:
    Sen kan jag ju passa på att fråga om Landy är bra?:) Är så nervös över att beställa en kinaklänning, men den är ju sååå snygg!
    Jag har beställt två klänningar från Landy och var väldigt nöjd med båda två. Jag beställde en färdig storlek och fick göra några ändringar hos sömmerska för att klänningen jag valt att använda på vår dag ska sitta perfekt, men det hade jag räknat med att få göra. Kan rekomendera Landy.
  • PimPim83
    SoStylish skrev 2013-08-29 16:41:24 följande:
    Kan man se någonstans på sidan hur måtten är i de färdiga storlekarna?:) Hittar det inte, hihi:P Är det något jag ska tänka på när jag beställer? Alltså något man ska vara noga med att säga till om? Helt ny på dethär:D
    Här kan man se storlekarna under size chart: www.landybridal.co/help

Vill du göra någon ändring på klänningen är det nog att säga till. Jag valde exempelvis att ändra från drakedja till snörning på båda mina klänningar. Jag har beställt mina klänningar via mejl och har därför inte använt beställningssidan direkt på deras hemsida, så den kan jag inte uttala mig om. Den ena klänningen hade de i sitt sortiment och den andra sydde de upp till mig efter en bild jag hittat.
  • PimPim83

Här är bilden jag skickade in, bilden jag fick på den färdiga klänningen innan den skickades från Landy och klänningen när den nästan var klar hos sömmerskan här hemma.

Jag gjorde några ändringar från orginalbilden,t ex ville jag ha en rak ringning under spetsen och så ville jag inte ha något släp. Rosetten kommer jag troligtvis inte använda. Den bad jag att de skulle göra avtagbar. Sömmerskan gjorde om axelbanden som var för korta för mig.
  • PimPim83
    Cindy01 skrev 2013-09-05 08:29:52 följande:
    Ska man ta vit eller Ivory på spetsklänning?
    Min spetsklänning från Landy är i ivory. Nu är bilderna när jag har den på mig som jag visat här tagna med en dålig kamera, så jag skulle säga att mellanbilden är den som visat klänningens fäg i verkligheten bäst. Kolla annars in min bogg för fler bilder.

Men jag håller med daniiel om att det bästa är att gå till en brudbutik och se vilken av färgerna som passar dig bäst.
  • PimPim83
    Lino skrev 2013-11-08 18:12:13 följande:
    Hej, Jag har hittat en fin klänning på Landy som väger 4 kg. Har försökt titta vad frakten hamnar på men utan resultat. Är det någon av er tjejer som har lyckats klura ut detta? Jag har hittat uppgifter på tullverkets hemsida dock om tull och moms. Tackar på förhand
    Jag minns inte vad jag fick betala i frakt när jag beställde därifrån. Mejla Landy och fråga. Det borde vara enklast.
  • PimPim83
    Lino skrev 2013-11-09 11:00:02 följande:
    Tack för snabbt svar. Då mailar jag och frågar. Visst är det bara kopior Landy gör?
    Var du nöjd med din klänning, dvs lyckades de den få lik den du trodde att du beställde utifrån bilderna på deras hemsida? Glad
    Ja det är kopior. Man får räkna med att de inte blir 100% likt.
    Jag har beställt två klänningar från Landy och var nöjd med båda. Den klänningen jag valde att använda på vår dag syddes upp efter mina önskemål utifrån en bild och fanns alltså inte bland klänningarna på deras hemsida.
    Jag rekomenderar Landy. Bra service, svarar snabbt på mejl och syr fina klänningar.
  • PimPim83
    Isasa skrev 2013-12-30 11:08:22 följande:
    Jag har en fråga, har sett att mänga som beställer kinaklänningar samtidigt ber om vissa ändringar på sin klänning. Hur stora/drastiska ändringar kan man be om? Jag har sett ut en klänning som jag bara älskar, men det är långt släp på den och jag vill inte ha något släp alls. Är det möjligt att be om en sådan stor förändring tror ni?
    Absolut! Jag beställde en klänning där jag tog bort släp, bytte från dragkdja till snörning och ändrade urringning. Det var inga problem. Sen beror det givetvis på vilket kina-företag man beställer ifrån. Jag beställde från Landy och även Dino sa att de kunde göra min klänning med ändringarna jag ville ha. På vissa ställen måste man dock betala extra för ändringarna. Skicka ett mejl till företaget du tänkt beställa ifrån och fråga om de ändringar du tänkt dig är ok.
  • PimPim83
    CamillaForsgren skrev 2014-01-03 11:07:46 följande:
    Om man ska beställa en klänning(blir på dino) som man vill göra ändringar på hur beställer man då? Ska jag maila in beställningen eller ska jag lägga min beställning och sen efter det maila? Vilket är enklast?
    Jag mejlade in min beställning för att vara på den säkra sidan. Nu beställde jag visserigen inte från Dino utan från Landy, men ändå.
Svar på tråden Jag har rätt bra koll på kinaklänningar och underkjolar - Fråga mig vad du vill