aerikaandersson skrev 2012-12-09 22:49:54 följande:
Jag har en mer praktisk fråga vad gäller ändringar.
Om man ska skicka med en bild på vad man vill ha och ändra, hur gör man då rent praktiskt? Jag har inte kommit till den biten än, men när man sållar kan det vara bra att veta :)
Exempel: den här klänningen är fin framtill men den konstiga puff-grejen baktill finns inte på kartan att jag skulle acceptera.
Länk!
Nu kanske det inte är världens mest seriösa sida. Men ändå. Hur funkar det hos Milly t.ex. Får man upp något "övriga kommentarer"-fält när man börjar sin beställning? Eller ska man mejla in sin beställning manuellt för att göra en specialare? Eller beställer man och mejlar sen?
Nyfiken och tacksam för hjälp!
Man kan göra på flera olika sätt. Det beror lite på hur pass många ändringar man vill ha och ifall klänningen finns i deras ordinarie sortiment. Vill man ha en klänning som finns i deras sortiment och tex ha snörning istället för dragkedja eller inte ha något släp på en klänning med släp, så räcker det oftast om man fyller i det när man lägger sin beställning i en typ "övrigt"-ruta. Vill man vara helt säker på att dom sett ändringen, så kan man alltid skicka ett mejl med sitt ordernummer och skriva ändringen igen och få det bekräftat.
Vill man däremot beställa en klänning som inte finns i deras sortiment, med eller utan ändringar på klänningen, så skickar man ett mejl för att beställa. Det gör man också ifall man vill tex klippa ihop två klänningar till en, även om båda klänningarna finns i sortimentet, eller ifall man vill visa med bilder hur man vill ha ändringarna. De flesta brukar bara rita i paint. Som exempel, klänningen i din länk. Då mejlar man in bild på hur klänningen ser ut framtill och baktill till tex Milly. På bilden av klänningen baktill ritar du in och skriver dit din ändring. Tex såhär