Hon bjöd in sig själv
Skriver anonymt då jag inte vill klaga på vänner och bekanta egentligen i öppet forum. Men jag har en kompis som jag lärde känna för ja, lite drygt sex år sen. Vi kom varandra väldigt nära inpå livet och har gjort mycket kul ihop. Umgicks väldigt intensivt. Men för lite mer än ett år sen började vi glida ifrån varandra. Vi har inte setts på över ett år nu och pratar nästan aldrig längre.
Men när vår förlovning blev officiell ringer hon och säger att hon och nya killen verkligen ser fram emot vårt bröllop. För det första blir jag super irriterad över att bli satt på pottan sådär. Har du inte fått en officiell inbjudan, anta inte att du är bjuden om inte brudparet sagt i klartext att du är bjuden.
För det andra så har jag aldrig ens träffat hennes kille och när jag säger ja, jo vi får se hur det blir, vi kanske inte har råd att bjuda allas respektive och vi har jag aldrig ens träffat "thomas". Vi har inte ens börjat se över vilka vi ska bjuda och inte.
Då svarar hon med "Men ni hinner träffa "thomas" tills dess, om inte så är ju hans faktiskt min kille och det är väl klart han måste få komma"
Så fan heller att det är så jädra självklart att han ska få komma. Varför ska jag lägga 500-1000 kr på en person jag aldrig träffat på en redan tight budget?
Jag svarade med, "vi har som sagt inte ens sett över vilka vi ska bjuda än"
Vi kommer lägga våra inbjudningar på lådan idag. Hon är bjuden men inte killen. Vi kom fram till att våra vänner som har respektive vi aldrig träffat, där får den respektive stanna hemma, samma sak alla våra kusiner, deras respektive får också stanna hemma. Vi har i alla fall kommit upp i över 65 pers och ska alla få ta med sina respektive vi inte känner och aldrig har träffat blir vi över 80 pers det fungerar inte!
Om någon blir sur, ja då är det så. Jag tänker inte grubbla över det.. Kom själv, eller stanna hemma. Hade jag blivit bjuden på en gammal väns bröllop men inte min kille så hade jag inte brytt mig. Spela roll, är det hela världen att gå på en tillställning utan sin respektive? Det handlar om några timmar liksom. Jag förstår hur dyrt ett bröllop är och jag hade snarare blivit glad att jag blev bjuden än att diskutera hur vida paret vill eller inte vill bjuda min kille. Men största sannolikhet har dom säkert ett väldigt bra skäl till det.
Min kille har blivit bjuden på ett bröllop en gång utan mig, jag strök hans skjorta, rätade till slipsen och sa ha det så kul, ring när du vill bli hämtad. Sen slängde jag mig på soffan med film och popcorn. Klart det hade varit trevlig att gå på bröllop, men jag kände inte ens paret och jag tror att min sambo hade trevligare med alla gamla kompisar utan mig faktiskt!