Inlägg från: minichristina |Visa alla inlägg
  • minichristina

Skånebrudar 2013

Hej!

Hoppar in här jag också. Vi har preliminärt bestämt augusti och kommer preliminärt vara runt 80 personer. Kände mig inte så stressad förrän jag läste den här tråden...

Har inte bokat någonting eller bestämt mycket mer än att vi skall ha buffé, gärna vara utomhus för vigseln (borgerlig), det skall vara lätt att ta sig till och från platsen och gärna vara naturskönt. Vi tänker i närheten av Malmö (där jag bor), men även tänkt på Österlen eller Lund. Kom gärna med förslag på lokal,det är det som känns mest brådis just nu.

• minichristina
    thomazine skrev 2012-11-06 23:50:39 följande:
    Hej minichristina! Grattis till att ni ska gifta er! Oroa dig inte, vi har fortfarande inte satt exakt datum heller. Förslag på vart ni kan vara är exempelvis Östarps. Stranden i Bjärred kanske? Då kan man ha festen på Långa längan eller Långa bryggan. Febern gör mig lite slötänkt, så jag ska grubbla på om jag vet något mer ställe Frökenmäkelä - känns alltid bra när man får kloka ord av andra imorgon får min blivande make bestämma sig så vi kan få datumet spikat. Börjar redan höra av folk som undrar när det är så de inte tackar ja till andra bröllop haha
    Långa Längan såg fint ut.

Jag har läst igenom massor med inlägg, men verkar inte hitta något som är optimalt. Det enda som jag tyckte var riktigt fint var Bosjökloster men har förstått att det är väldigt populärt. Men vill ha den fina naturen för vigseln och det är inte jättemånga ställen som har det så vackert. 
  • minichristina
    martina o affe skrev 2012-11-07 07:16:15 följande:
    Var på Österlen har fröken tänkt sig? Så jag kan kanske komma med lite förslag..
    Och vad för bugdet för sånt? Så jag vet vad som kanske kan passa?
    Det har jag inte tänkt på alls faktiskt., men någonstans som inte kräver jättemycket vad gäller att ta sig dit för oss och gästerna. Men vi räknar just nu med ca 80 personer och det hade varit toppen med ett ställe där man har buffé (på plats eller catering) och kan ta med egen dricka. Under 50 000 för allt vore bra...Vill gärna ha en fin trädgård eller liknande där man kan vigas också.
  • minichristina

Någon som har tips om någon bra fotograf i Skånetrakten? Vill ha någon som skapar bilder som t ex Erika Gerdemarks...

Svar på tråden Skånebrudar 2013