Inlägg från: Flixon |Visa alla inlägg
  • Flixon

Skånebrudar 2013

Här är en till! Vi gifter oss i juli, tänkte oss borglig vigsel i Lundagård och festen på Bösmöllan (såg att det var någon mer som ska vara där, kul! :) ). Sambon har ett par kockar i släkten så vi tänkte försöka utnyttja deras kontakter till huvudrätten, förrätten kör vi jämtländskt tema i form av plockmat (jag är från Östersund).

Tar med mig några kompisar för att prova klänningar i början av januari, hade nog tänkt beställa men vill gärna prova lite i alla fall, för att få ett hum om vilken stil jag borde ha på klänning! 

• Flixon

Fina inbjudningar, Kakan och Kroatien!

Här rullar det på, betalade handpenningen till lokalen idag! Maten börjar ordna upp sig, förrätten är i princip färdig, och huvudrätten har en kock-släkting erbjudit sig att ordna (och han är fantastiskt duktig, haft egen restaurang i Malmö och jobbat på flera stora, kända restauranger runt om i världen!). Fick ekonomiska bidrag från familjen i julklapp, mer än vi någonsin trott och väntat oss!

Inbjudningarna ska snart fixas, allt material (utom frimärken :P) är inhandlat och designen i princip färdig. 

• Flixon

Angående barnfritt tänkte vi först att alla barn (utom mina småsyskon på 10 och 12, förstås) skulle stanna hemma. Men när vi skrev gästlistan insåg vi att det är väldigt få av våra gäster som har barn, och de som har det kommer förmodligen gärna lämna dem hemma ändå ;) Så vi skrev ingenting utan låter det vara upp till föräldrarna, det handlar om max 5 barn i så fall.

Gällande maten så har vi tur nog att ha en kock i släkten, en välrennomerad kock med många års erfarenhet på väl ansedda restauranger. Han har erbjudit sig att laga maten, och en pensionerad kock i släkten kan fixa billiga råvaror. :) Förhoppningsvis är tårtan också fixad till ett bra pris, av en av sveriges bästa konditorer! Kontakter är för jäkla bra att ha Skrattande

• Flixon

Precis som du Kakan så har vi rätt mycket färdigt, så jag kommer inte heller gå. Var på den första mässan i Malmö för nån vecka sen med en kompis, mest för skojs skull men det roligaste vi hade var nog att dricka bubbel.. Oskyldig

Nu har jag beställt min klänning! Måttbeställd, några ändringar, underkjol och hårspänne blev 2200 sammanlagt... Hoppas den blir bra bara, har reserverat lite pengar för att kunna gå till en skräddare och fixa om det behövs.

• Flixon
    johanson skrev 2013-02-04 18:49:43 följande:
    Är det fler än jag som drömmer om det kommande bröllopet? (I juni) Jag drömmer att jag glömmer ex klänningen, skorna. Får sminka mig själv i bilen och glömmer boka tid till frisören mm. När jag vaknar är jag helt slut/förkrossad men fattar snabbt att det bara var en dröm. Ska det hålla på så här fram till juni? Hoppas att det är någon mer är jag! 💞
    Hehe, min blivande man drömde att vi gifte oss på distans, han hade gett mig en fullmakt att säga ja åt honom eftersom han inte kunde vara med på bröllopet! Han drömmer mer om bröllopet än vad jag gör, men visst har jag hunnit drömma att vi skulle gifta oss "imorgon" och glömt att ordna mat, glömt att prata med vår vän som ska fota etc... Inte helt kul att vakna och vara tokstressad!
  • Flixon

HelenaFredrik - hur går det med lokalletandet? Var i skåne utgår ni ifrån, eller vilken del av skåne letar ni i?

kl
    Jag var på Ullared idag, köpte stearinljus och en fotobok som jag tänkt använda som gästbok. Har kikat runt i butiker men de är ju så jäkla dyra, men den här, spiralbunden i svart och med "stadiga" sidor kostade 35 kr. Lagom ;) Så köpte jag lite pyssel till så jag kan piffa till den lite. Och smink, ögonskuggeprimer och puder som jag kommer behöva till bröllopet!

Annars lunkar det på, har pratat med lokalansvarige för den lokal vi hade tänkt ha brunch i dagen efter, han skulle kolla om den är ledig och återkomma.
    Just nu känns maten som det största bekymret, den släkting som sa att han kunde laga mat har vi inte fått tag på på ett tag, gör mig lite nervös faktiskt... 

• Flixon

HelenaFredrik - Fulltofta ser fantastiskt fint ut! :)

Svar på tråden Skånebrudar 2013