Alvstina skrev 2013-02-06 18:33:15 följande:
Tuvestam
Nu känner jag inge av er, men jag blir så otroligt besviken över att en mamma inte kan glädjas över ett sånt fantastiskt besked att hennes son ska gifta sig. Vad är det som ska smältas egentligen!? Jisses, om man har dehär problemen så tycker jag att hon kunde hålla dem för sig själv och i alla fall visa en acceptans och respekt för både dig och din sambo.. Dethär är ändå ER dag och det är ERT liv och om hon inte vill vara delaktig så är det tyvärr hennes problem. Det verkar som att du har gjort allt du kunnat och försökt vara öppen mot henne, men bara fått kalla handen tillbaka.. försök så mycket du orkar men om det ändå inte går så... det finns en risk att du måste släppa, om det tar för mycket av din energi.
Det är otroligt jobbigt. Det hade varit så super skönt att kunna ringa till henne med idéer och få lite feedback. Jag har verkligen försökt allt jag kan. Hon är mest orolig över att det är sambon som kommer att få betala allt då jag är arbetslös, då har jag försökt förklara för henne att vi lägger undan precis samma summa pengar varje månad BÅDA två, men det örat vill hon inte lyssna på. Hon tycker att vi inte varit tillsammans tillräckligt länge för att gifta oss, vi kommer att ha varit tillsammans i 3 år och 2 månader när bröllopet äger rum.