• maxmamma

Fylla ut en vitguldsring på undersidan

hej

har köpt en vitguldsring på en auktions-sajt o ser nu på bilden att ringen inte är massiv eller hur man nu kallar det.

Det finns 9 brilliantslipade diamanter och i infattningen på undersidan av ringen där är som en ihålig skena utan ufyllnad med guld,  medans resten av ringen är massiv just den del av ringen som ska sitta på undersidan av fingret.

Är dålig på att förklara hur den ser ut men min fråga är kan man fylla upp med vitt guld i skenan där steninfattningarna sitter alltså undersidan av ringen där de är fast fästad?

blev lite besviken när jag såg resten av bilderna på ringen även om den inte är superdyr. hoppas någon som är smyckeskunnig kan hjälpa mig o ge svar på hur man kan göra.

• Svar på tråden Fylla ut en vitguldsring på undersidan
  • maxmamma

Ok. Tänkte att ringen kanske blev vek o lättare tappade formen då den inte är massiv hela skenan. Då låter jag bli att få den utfylld där att infattningen är på undersidan. Tack för snabbt svar.

• maxmamma

nej stenarna ser inte ut att sticka ut från skenan utan mer jämsed kanten så den borde inte kunna fastna i något så man riskerar att förstöra ringen.

ja du har rätt i att det är den delen av ringen som är in mot handen som går sönder först, vet att jag  lyckats pajja nån guldring som var lite tunn i den delen av den som är mot handflatan när jag dammsugade en gång så ja det slits mer där så klart.

Haha jag menade inte att jag bara dammsugat en gång i mitt liv utan det var en gång av alla gånger som ringen brakade isär på mitten.Tungan ute

tror jag kommer ta av mig ringen när jag är i stallet o mockar o borstar hästarna för jag kommer nog inte vilja smutsa ner den med häst damm osv. 

som alltid tack för snabba o förståndiga o kunniga svar.Glad 

Svar på tråden Fylla ut en vitguldsring på undersidan