tärnor ett måste?
Nej, du måste inte ha någon tärna. Nej, du måste inte ha bara en tärna. Du gör som du vill. Det här är en av dom sakerna där jag inte tycker att någon annan, nej inte blivande maken/makan, ska lägga sig i.
Jag hade två tärnor och maken hade fyra marskalker. Jag valde min syster, som står mig väldigt nära, och makens syster för jag vill verkligen att hon ska känna att vi räknar henne som en stor och viktig del av familjen. Maken hade fyra vänner som marskalker. Alla betyder mkt för honom på olika sätt och vem är då jag att säga att han skulle bli tvungen att välja bara en eller två av dom? Speciellt av en sådan anledning att det skulle se konstigt ut. Hur kan det se konstigt ut att ha sina nära och kära med sig?
Vi hade dessutom vår dottern som brudnäbb, vilket ju var givet för oss :)
För oss var brudföljet en viktig del, för vi ville verkligen involvera dom människorna som står oss närmast i vår vigsel. En av tärnorna och en av marskalkerna läste tex varsitt bibelord. Det var otroligt kul på morgonen att göra sig klar med tärnorna och maken hade haft jättekul med sina marskalker. Det var skönt innan vi skulle gå in i kyrkan att stå där med alla våra vänner, att ha deras stöd. Samma sak framme i kyrkan, det var så lugnande att ha alla dom där. Och vi hade väldigt kul under fotograferingen :)
Alla vill ju dock inte ha något brudfölje, andra tycker det är rent bara onödigt. Det är helt okej tycker jag, man måste som sagt inte alls ha det, men jag tycker att det ska vara ens eget val isåfall. Att det är brudens val ifall hon vill ha några tärnor och hur många och samma sak med brudgummen och marskalkerna.