Inlägg från: Anonym (3 föderska) |Visa alla inlägg
  • Anonym (3 föderska)

Efter förlossningen, hur ser du ut?...

att kroppen förändras av graviditet o förlossning kommer man inte ifrån, man kommer inte ifrån att kroppen förändras till viss del oavsett om man föder vaginalt eller med kejsarsnitt.

Man kommer lixom inte ifrån alla dessa hormoner kropper börjar producera vid gravidigtet, och dessa hormoner kan även ge lite kroppsliga förändringar.

men normalt sett så återgår ju kroppen till att bli så gott som den samma som den var innan man blev gravid.

Jag har fött 3 barn vaginalt, visst lite bristningar i skinnet på magen som förmodligen aldrig kommer att försvinna helt o hållet men inte mkt som är synligt nu längre.

Vad det gäller underlivet får man väl göra knipövningar för o stärka muskulaturen där nere, har jag gjort iaf efter graviditeterna och även annars oxå o min m2b känner inte nå glapphet o svaghet i mina underlivsmuskler o jag själv upplever mig ungefär lika tight där nere som innan jag skaffade barn.

för att få tillbaks sin kropp oavsett så gäller det väl att försöka röra sig o motionera i den mån man orkar o har tid så snart man fått lite rutin på hur det är o vara småbarns förälder.

men ja kroppen blir alltid lite förändrad vid graviditeter. 

Svar på tråden Efter förlossningen, hur ser du ut?...