• SaraJoakim

BUGGlåt till brudvals !!

Vi vill överraska våra gäster med en BRAKIG CATCHIG ganska snabb bugglåt i samband med brudvalsen men kommer inte på någon klockren som passar till just detta. Det är alltid något i låten som gör att "shit nej, de passar ju inte" :p

Har Ni några förslag? :)

(Vi har tittat på de andra trådarna, men inte hittat någon vi tycker om där..)

• Svar på tråden BUGGlåt till brudvals !!
  • SaraJoakim

Eller hur! Den är jättebra! :D Vi har funderat på den, men skulle vilja ha fler förslag :)

• Chicita

Jag vill vara din margareta är väl inte supersnabb, men skön buggtakt Glad

Ska ni köra vanlig bugg eller jitterbugg?

• blivande brud

Crazy little thing called love med Queen eller Inget stoppar oss nu med Black Jack (den sistnämnda lite för lugn kanske?)!

• Juli2013

tänkte också säga Inget stoppar oss nu med Black Jack, klockren tycker jag, och får igång vilken publik som helst :)

• SaraJoakim

Oh vad kul med mer förslag, känne rinte igen alla så ska gå in o kika på de :D Tack :)

Chicita, vi ska dansa "vanlig" bugg ;) Jag har dansat sedan jag var liten så skulle vara en kul twist att valsen gled över till en bugg :)

• Chicita
    SaraJoakim skrev 2012-11-21 14:23:27 följande:
    Chicita, vi ska dansa "vanlig" bugg ;) Jag har dansat sedan jag var liten så skulle vara en kul twist att valsen gled över till en bugg :)
    Ok, bra då vet jag vilken typ av låtar jag ska spåna vidare på... Glad

Mamma gick en bugg-kurs när jag var runt 15 och hon hade ingen danspartner, så om dom inte var ojämna par så brukade jag få rycka in och dansa med henne.
    Så jag kan dansa bra som kille, eller om jag i alla fall får föra fast jag dansar som tjej. Men jag kan inte bugga med någon kille som är duktig för då "slåss" vi bara Tungan ute
  • SaraJoakim

Haha vad roligt!! :D Och tack att du hjälper till o spåna ;) Du får ta med dig maken o ragga nya buggkurser, eller om han lär sig o dansa tjej ;)

• Utomlands 2013
    Juli2013 skrev 2012-11-18 12:00:11 följande:
    tänkte också säga Inget stoppar oss nu med Black Jack, klockren tycker jag, och får igång vilken publik som helst :)
    Instämmer! Klockren för tillfället.
  • Fial8
     Jag har dansat sedan jag var liten så skulle vara en kul twist att valsen gled över till en bugg :)
    Hah, så har vi också planerat! Pratade med bandet och det skulle inte vara ngt problem att repa in en juste övergång en par minuter in på Wienervalsen. Jag får hålla koll på den här tråden efter bra tips :)
  • SaraJoakim

Vi funderar på Stiftelsen - Vart jag än går och att då i de "lugnare" partierna kör en "happy" fox :) Kanske dra ut med en längre början som mynnar ut i låten precis som Fial8 säger. Vi gillar tempoförändringarna i låten, vi har tid o sakta ner, få plats med en kyss och sen rocka loss igen :) Man kan leka mycket med den :D

• SaraJoakim

Sen är ju inte just den en typisk bugglåt, men vi vill ha något som kan dyka upp på radio, på krogen etc i olika miljöer :) Jag är mer för bugg än min M2B också ;)

• Fröken Johansson

Vi skall ha Bara jag såg dig med Rolandz Glad
    Rätt snabb och passande text.

• MamaMia

Vi funderar på Michael Buble`s låt some kind of wonderful. Tycker den vore toppen men vet ej ännu. va tycker ni? :)

Svar på tråden BUGGlåt till brudvals !!